به گزارش خبرآنلاین لرستان، فریدون خودنیا گفت:با احداث اولین نیروگاه مسکونی و با دعوت از مسئولین و کارشناسان فن اطلاعات تأثیرپذیری در سطح استان انتشار داده و متقاضیان قابل توجهی را در این خصوص جلب نمودیم.

مدیرعامل برق لرستان اظهار داشت: با تشکیل جلسه بهره برداری مصمم شدیم تا از برخی دستگاهها مثل کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی دعوت نماییم و با تشریح مزایای احداث اینگونه نیروگاهها، فرهنگ استفاده از انرژی های تجدید پذیر را در سطح جامعه تعمیم دهیم.

مهندس خودنیا افزود: با توجه به اینکه استفاده از انرژی های تجدید پذیر که از نوع انرژی های پاک و بدون آلایندگی زیست محیطی می باشند الزاما بایستی نهادینه شده و این امر با تقویت و گشترش همکاری بین صنعت برق و برخی دستگاهها کاملا میسر بوده ورسیدن به این هدف خیلی دور از دسترس نیست.

مدیر عامل برق لرستان بیان داشت: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می توانند با سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر ایجاد اشتغال زایی و کسب در آمد تضمین شده بر پایداری انرژی تحویلی به مشترکین بیفزایند.

ایشان اظهار داشت همسو نمودن توان اجرایی و فنی برق استان با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل موجود راهبرد اول ماست چون نیل به اهداف تفاهم نامه اولویت اول ما برای رسیدن به خودکفایی است.

فریدون خودنیا طی مذاکراتی که در جلسه مطرح گردید با ریاست کمیته امداد استان و معاونین ایشان توافق نمودند که در فاز اول تفاهم نامه تعداد 10 نفر از افراد تحت پوشش کمیته با اعطای وام 25 میلیون تومانی از طرف اداره مطبوع نسبت به احداث نیروگاه 5 کیلوواتی بر روی پشت بام منزل خود استارت کار را اجرایی نمایند.

وی ابراز داشت: برای احداث یک کیلو وات پنل خورشیدی با تجهیزات مبلغ 5 میلیون تومان مورد نیاز می باشد. که طبعا هر نیروگاه 5کیلو واتی احتیاج به 25 میلیون تومان آورده نقدی دارد.

مهندس خودنیا افزود: ما تعهد می نماییم کلیه بوروکراسی های اداری موضوع را حذف وجهت تسهیل در اجرایی شدن موضوع راه را برای دسترسی متقاضیان بسیار ساده و بدون مانع میسر نمائیم.

در ادامه آقای مهندس دهقان معاونت بهره برداری ضمن خوش آمدگویی به میهمانان حاضر در جلسه احداث نیروگاههای سولار(خورشیدی) را فرصت ارزشمندی برشمرد و گفت: این ظرفیت خدادادی نه تنها در حوزه برق کمک های شایانی به وزارت نیرو می نمایدتوفیقات اقتصادی مختلفی را نیز ایجاد خواهد نمود.

اسفندیار دهقان گفت: وقتی انرژی پاک خورشیدی جایگزین سوخت های فسیلی گردد نگرانی های جامعه جهانی در رابطه با بحران وضعیت آب و هوایی مرتفع خواهد شد و قطعأ روی آوری به تولید انرژی پاک باعث جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای و نیزمانع افزایش دمای کره زمین خواهد شد.

معاونت بهره برداری اظهارداشت: شرکت توزیع برق استان از کلیه سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می نماید که برای حفظ بقاء و کمک به نسل های آینده واز طرفی صرفه های اقتصادی و اشتغال زایی پاپیش نهاده و از این نعمت الهی استفاده بهینه را به جامعه تزریق نمایند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 722053
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.