به گزارش خبرآنلاین لرستان،علی کورانی فرماندار شهرستان بروجرد درخصوص نامگذاری ششم مردادماه با نام روز کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای گفت: این نامگذاری بر اساس نیاز کشور صورت گرفته، کما اینکه نامگذاری سنوات گذشته و اخیر در مورد مسائل تولیدی و اشتغال بوده است و یکی از مهمترین مولفه های اساس اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بحث مردمی کردن اشتغال و تولید است و این موضوع منافاتی با احداث و ایجاد صنایع بزرگ ندارد.

وی افزود: درواقع اثرگذاری مهارت، بهره وری آن و نوع آموزشها در مراکز اهمیت دارد و باید بر روی آموزشهایی که مورد نیاز شهرستان و دارای بازار کار و زمینه اشتغال است، سرمایه گذاری شود و باید مراکز آموزش فنی و حرفه ای به لحاظ تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز تقویت شوند.

کورانی فر اظهار داشت: بروجرد سرچشمه هنر، فرهنگ، صنعت و کارآفرینی است و افراد صنعتگر توانمند و صاحب ایده ای و درحدود ۴۰ حرفه سنتی در تولیدات صنایع دستی در این شهرستان وجود دارد.

عباس گودرزی نماینده مردم شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیان داشت: ستون فقرات اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی است و آفت حمایت از کالای ایرانی پایین بودن کیفیت آن می باشد.

گودرزی یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی را اصلاح الگوی مصرف دانست و گفت: امروز عرصه جنگ اقتصادی است و تولید کننده ای که با عدم رعایت استانداردها موجب کاهش کیفیت کالای ایرانی و روی آوردن مردم به کالای خارجی می شود، یک ضد انقلابی در عرصه اقتصادی است.

وی یکی از راههای مقابله با کاهش کیفیت را افزایش مهارت عنوان کرد و بیان داشت: یکی از دستگاههایی که این رسالت را برعهده دارد سازمان آموزش فنی و حرفه ای است و این سازمان به معنای واقعی کلمه می تواند در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری موثر باشد.

در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان اظهار داشت: اشتغال در یک جامعه موفق نخواهد بود مگر اینکه دو مولفه بخوبی در کنار یکدیگر قرار گیرند: مولفه اول فرصتهای شغلی است که در اثر پس اندازها، انباشت سرمایه و بهبود شاخص های اجتماعی و به کمک بخش های مختلف اعم از دولتی و غیردولتی ایجاد می شود و مولفه دوم وجود نیروی آماده به کار، ماهر و توانمند است که بخشی از آن به عهده سازمان آموزش فنی و حرفه ای می باشد.

رحمن قلاوند با اشاره به آیه شریفه ان الله لایغیر ما بقوم حتی لا یغیر بانفسهم گفت: برای رخ دادن اتفاق مثبت در حوزه اقتصاد، اشتغال، سرمایه گذاری، فرهنگ، کشاورزی و سایر بخشهای استان در کنار برنامه ریزی و هدایت خوب مدیران ارشد استانی، متکی به اراده عموم مردم و خواست آنها برای کمک به رسیدن به وضعیت مطلوب می باشد.

قلاوند با اشاره به هماهنگی خوب بین آموزشهای فنی و حرفه ای و سند اشتغال استان در سال جاری گفت:در سند اشتغال لرستان برای حدود ۲۵۴۷۹ نفر برنامه ریزی اشتغال انجام گرفته است و در سند مهارت استان برای آموزش ۶ میلیون نفر ساعت در بخش دولتی و غیردولتی تدارک دیده شده است که بطور متوسط حدود ۳۰۰۰۰نیروی انسانی را پوشش خواهد داد و با توجه به اینکه از ویژگیهای خوب یک برنامه قابلیت انعطاف پذیری آن می باشد، انعطاف پذیری لازم در این سند پیش بینی شده است و در مقاطع زمانی تعیین شده مورد بازنگری نیز قرار خواهد گرفت تا با خطای کمتری اجرایی شود.

وی اضافه کرد: شهرستان بروجرد در بخش دولتی حدود ۷۵۰ هزار و در بخش غیردولتی حدود ۸۰۰تا۸۳۰ هزار ساعت آموزش برنامه ریزی شده است و از آنجایی که بدلیل نیاز استان بسیاری از رشته ها صنعتی و با متوسطی بالاتر از ساعات دوره های استان می باشند، در مجموع برای حدود ۳۷۵۰ نفر برنامه ریزی آموزشی صورت گرفته است که بیشتر از نیاز برش شهرستانی سند اشتغال است. هر چند آموزش دیدگان سنوات گذشته نیز به این تعداد بایستی اضافه شوند.
وی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پیشروترین سازمان در واگذاری تصدی ها به بخش غیر دولتی است و در سال جاری حدود ۵۳% از آموزشهای استان دربخش غیردولتی برنامه ریزی شده و اجرا می شود.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 716336
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.