به گزارش خبرآنلاین لرستان، به نقل از روابط عمومی کانون معماران معاصر، مدرسه معماری Caai کانون در نظر دارد به‌منظور بهسازی فضاهای شهری و ارتقای کیفیت زندگی در بافت فرسوده شهرها، شناخت تکنولوژی­‌های بومی و استفاده از آن‌ها با شیوه­‌های امروزی، شناخت رفتار مصالح محلی و استفاده از آن‌ها، اولین مدرسه تابستانه کانون را از ۲۱ مردادماه تا ۴ شهریورماه امسال به مدت ۱۵ روز در شش شهر کشور برگزار کند.

الهام رضوی  مدیرعامل کانون معماران معاصر در این‌باره گفت: این دوره تابستانی همزمان در شهرهای ارومیه، بوشهر، خرم­‌آباد، قزوین، مشهد و همدان برگزار می‌شود و اساتید هر کارگاه، هدایت گروه‌های ۱۲ تا ۲۰ نفره دانشجویان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: مدرسه تابستانه کانون در واقع شبکه‌ای پیوسته از ارتباطات اساتید، مشاوران علمی و دانشجویان در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت است که در طول دوره برگزاری، هر کارگاه با کارگاه‌های دیگر در سایر شهرها به‌صورت دائم از طریق ویدئو کنفرانس در تماس است و با همفکری همدیگر پروژه‌ها را پیش خواهند برد.

مدیر عامل کانون معماران معاصر اظهار کرد: مدیریت علمی مدرسه تابستانه برعهده هومن طالبی - مدیر آکادمیک مدرسه معماری Caai - است و پویا خزایلی، فرشاد مهدی‌زاده و علی شیخ‌الاسلامی اعضای کمیته علمی آن هستند که با همکاری کمیته مشورتی شامل محمدرضا حائری مازندرانی، سیدجواد میرحسینی و شروین وکیلی (جامعه‌شناس) هدایت علمی این رویداد را برعهده دارند.

رضوی گفت: وحید اشراقی و علی ذوالفقاری به‌عنوان اساتید کارگاه ارومیه، پویا خزائلی استاد کارگاه بوشهر، روژیا فروهر استاد کارگاه خرم‌آباد، علی شیخ‌الاسلامی و محسن مریزاد اساتید کارگاه قزوین، امیرحسین طاهری استاد کارگاه مشهد و رها اشرفی و احمد بطحایی اساتید کارگاه همدان در این دوره حضور دارند.

مدیرعامل کانون معماران معاصر با بیان این‌که در کارگاه‌های همگام مدرسه تابستانه، امکان طراحی و ساخت نمونه الگویی برای دانشجویان فراهم شده است، اظهار کرد: پروژه­‌ها بعد از ساخت توسط تیم داوری شامل محمدسعید ایزدی، علیرضا تغابنی، رضا دانشمیر، زوبین خبازی و آرش مظفری ارزیابی شده و در نهایت، مطالعات انجام‌شده، فرآیند طراحی و محصول نهایی هر شش ورک‌شاپ در کتابی چاپ و منتشر خواهد شد.

رضوی افزود: این دوره آموزشی به‌منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های معماری، شهرسازی و گرایش‌های مرتبط با آن برگزار می‌شود و با توجه به محدود بودن ظرفیت دوره، اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند و در پایان دوره، گواهینامه شرکت در مدرسه تابستانی از طریق کانون معماران معاصر به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

شایان ذکر است:این برنامه به همت کانون معماران معاصر، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و شهرداری­‌ها برگزار می‌شود و هزینه ثبت نام دوره نیز یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 715099
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.