اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان،فخرالدین پناهنده اظهار داشت: روند افزایشی تعرضات و خسارات وارده به شبکه‌های برق در سال‌های اخیر در شهرستان پلدختر در حال تبدیل شدن به بحران است.
وی افزود: علت اصلی بروز خاموشی‌های مکرر این روزها در روستاهای زورانتل ، زیودار، سرنجه ، بن لار ، جلگه اقدام افراد ناشناس به پرتاب سیم ، زنجیر و اشیاء فلزی روی شبکه‌های برق بوده که این اقدام امنیت عمومی مردم را به خطر انداخته است.
مدیر شرکت توزیع برق پلدختر گفت:این اقدامات توسط افراد ناشناس در منطقه زیودار ساعت 2 بامداد انجام شده که موجب خاموشی طولانی مدت، سوختن دو دستگاه ترانس برق ، یک دستگاه ریکلوزر و ترکیدن سرکابل اصلی فیدر تغذیه کننده برق منطقه شده و برای اهالی مناطق ایجاد مشکل کرده است.
وی خاطرنشان کرد: روند افزایشی احداث باغ در مناطق زیودار، سرنجه، بن لار نیاز به مصرف آب را افزایش داده از طرفی کمبود شدید منابع آبی در مناطق یاد شده موجب بروز نزاع و درگیری بین اهالی شده که این موضوع سابقه طولانی دارد.
مدیر شرکت توزیع برق پلدختر از نهادهای مسئول مانند جهاد کشاورزی ،متولیان امور آب، منابع طبیعی خواست؛ با کار کارشناسی و برنامه ریزی درست از گسترش باغات بدون ضابطه و برداشت غیرمجاز از منابع محدود آبی جلوگیری کنند .
وی عنوان کرد: جلوگیری از برداشت بی رویه آب زمینه ساز بروز نزاع و درگیری و تعرضات مکرر به شبکه‌های برق و ایجاد خسارات غیر قابل جبران در آینده می‌شوند.
پناهنده خاطر نشان کرد: این افراد طی چند سال اخیر بر اثر کمبود آب و ایجاد نزاع و درگیری روی ترانس‌های برق تیراندازی متعدد و روی شبکه‌های برق اشیایی از قبیل سیم و زنجیر پرتاب می‌کنند که موجب خسارات جبران ناپذیر به مردم و شبکه‌های برق و خاموشی‌های طولانی می‌شود که هم اکنون روند افزایشی پیدا کرده است .
وی افزود: هرگونه تعرض به شبکه، کل شبکه برق آن منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بروز مشکل و خاموشی برای تمامی آن منطقه می‌شود.

مدیر شرکت توزیع برق پلدختر از نیروی انتظامی و سایر نهادهای حافظ امنیت شهرستان خواست نسبت به شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان اصلی تعرض به شبکه در آن منطقه اقدام کنند و با متخلفان برخورد جدی و قانونی داشته
باشند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714605
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.