به گزارش خبرآنلاین لرستان، رئیس دانشگاه لرستان افزود:اساساً وقتی صبحت از نهضت علمی می‎شود منظور آن است که باید علم و اقتصاد دانش بنیان در کشور تقویت شود.
رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: این مهم است که برنامه‎ها دقیقا مطابق با نقشه جامع علمی کشور باشد تا بتوانیم در منطقه خاورمیانه و جهان از کشورهای سرآمد باشیم.
عزیزی اضافه کرد: راز بالندگی جهاددانشگاهی این بوده است که همواره در مسیر تقویت علم و دانش در کشور گام برداشته و البته رویکردی کاملا اعتدالی داشته است.
وی بیان کرد: می‎توان از پتانسیل‎های علمی جهاددانشگاهی برای تقویت پژوهش‎های کاربردی در کشور به ویژه استان‎های محروم استفاده کرد.
رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: خصوصا آنکه لرستان از جمله استان‎های اقتصاد مقاومتی است و در این زمینه باید بر معیار ظرفیت‎های استان لرستان از جهاددانشگاهی استان لرستان استفاده کرد و این نهاد می‎تواند در این زمینه کارگشا باشد.
عزیزی بیان کرد: بی‎تردید مدیریت جزیره‎ای نمی‎تواند راهگشا باشد بلکه مدیریت سیستماتیک است که می‎تواند توسعه یافتگی را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: در این راستا مدیران باید تعامل مستمر با نهادی تحقیقاتی و علمی همچون جهاددانشگاهی برای توسعه یافتگی استان لرستان داشته باشند.
رئیس دانشگاه لرستان اظهار کرد: از ظرفیت‎های علمی جهاددانشگاهی برای تقویت اقتصاد دانش بنیان و توسعه یافتگی لرستان باید استفاده شود.
عزیزی تصریح کرد: این هم مهم است که باید نگاه سیستماتیک و فرابخشی داشت نه نگاه جزیره‎ای و اگر می‎خواهیم به توسعه یافتگی برسیم باید به دنبال تقویت نهاد علمی کشور باشیم و جهاددانشگاهی از جمله این نهادهای خوش سابقه است.
وی گفت: بنابراین تعامل مدیران با جهاددانشگاهی یک ضرورت حتمی است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714434
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.