به گزارش خبرآنلاین لرستان،رضا میرزایی ضمن بازدید از خشک شدن رودخانه مادیان رود به گفتگو و بررسی مسائل و مشکلات تامین آب باغداران و کشاورزان این منطقه پرداخت .

میرزایی در جمع کشاورزان و باغداران با بیان این مطلب که کشاورزی حلال ترین و پاکیزه ترین کارهاست و هر مقدار که مردمان از دستاوردهای کشاورزان بهره ببرند، خداوند به آنان پاداش خواهد داد ، گفت : در پرتو کشاورزی افزون بر تأمین غذا و بخش عظیمی از پوشاک و دیگر نیازهای زندگی، محیطی سالم برای ادامه حیات خود و هم نوعانش پدید آورد .

وی خاطر نشان کرد : بدون شکوفایی کشاورزی جامعه نمی تواند به عزت اسلامی دست یابد.کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص‌ها و فنون، از جمله راه‌هایی برای گسترش زمین‌های مناسب برای زراعت گیاه، حفر ; کانالها و فرم‌های مختلف آبیاری می‌باشد .

مدیرعامل آب منطقه ای افزود : با افزایش روزافزون جمعیت و نیازهای فراوان آن از جمله غذا، کشاورزی به روش های ابتدایی و سنتی با بازدهی کم، دیگر جوابگو نیست.

وی در پایان اضافه کرد: از خشک شدن مادیان رود بسیار متاسفیم ، این منطقه دارای زمین های حاصلخیز و باغات مثمر ثمر فراونی است که قبلا قطب تولید برنج شهرستان محسوب می شد لیکن به علت خشکسالی های اخیر بخش کشاورزی و باغات و دامپروری در این منطقه دچار خسارت های فراونی شده است به طوریکه ادامه روند وضعیت کنونی موجب مهاجرت روستائیان به شهر خواهد شد.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713842
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.