به گزارش خبرآنلاین لرستان ،اگر با کمی صداقت و تیز بینی به مسائل و مشکلات روز افزون مدیریت شهری نگاه کنیم، می‌بینیم که بخش عمده این معضلات و مشکلات، از «عدم رعایت حریم‌ها» ناشی شده و می‌شوند. از مشکلات ملموس و فاش شده مانند وضعیت ترافیک گرفته، که بخش عمده‌ای از آن حاصل عدم رعایت حریم محل‌های تعیین شده پارک سوار و یا عدم رعایت حریم‌های تعیین شده در قوانین رانندگی نشأت می‌گیرد، تا علل پنهان مسائلی زیر بنایی مانند طغیان ها و سیلاب ها و آبگرفتگی معابر شهری که ریشه در عدم رعایت حریم جوی‌ها، رواناب ها وآب رو‌ها و از کار افتادگی تدریجی این شبکه دارد.به دنبال آن سرویس‌های حمل و نقل عمومی نیز به خاطر عدم رعایت حریم خطوط مخصوص دچار اختلال می‌شوند.
از جمله پیامدهای زیانبار این معضل در شهر می توان به عدم رعایت حریم و حقوق همسایگی و شهروندی، بروز درگیری ها و تشکیل پرونده‌های قضایی ناشی از آن ونیز عدم رعایت حریم شخصی در طراحی و ساخت واحدهای مسکونی جدید و معضلات ناشی از آن اشاره کرد.
کوچه مسکونی در مرکز شهر خرم آباد که بیش از نیمی از آن به کاربری تجاری و درمانی تبدیل شده است!

کوچه فروشی در نقاط مختلفی از شهر مشهود است و شهروندان خرم آبادی طی چندین بار مکالمه تلفنی با دفتر خبرگزاری خبرآنلاین لرستان خواهان پیگیری این مساله شدند.
به عنوان مثال در منطقه چهارراه فرهنگ خرم آباد کوچه شهید محمود یزدانی مراکزی مانند آزمایشگاه،مطب. پزشکان،فیزیوترابی،داروخانه،سه واحد ساختمان پزشکان و...... مستقر هستند.اینجا دیگر توسعه فضای درمانی و گسترش بستر اشتغالزایی در شهر نمی تواند بهانه خوبی باشد بلکه باید گفت:این اقدام کسب درآمد تا عمق زندگی شهروندان است در واقع اقدامی نادر که در هیچ نقطه ای از کشور دیده نمی شود!
اعتراض شهروندان:
خانم طاهری:آسایش نداریم حتی برای ورود به خونه خودمون هم باید صف بگیریم!
آقای رضایی:من یک شهروندم کوچه محل پارک ماشین خودمه ولی به محض پارک، صد ماشین کنار ماشینم پارک می کنن و ساعتها باید دنبال صاحب ماشین بگردم!
خانم خادمی:گاهی هم سرپارک ماشین و رفتار های خشونت آمیز برخی از همراهان بیمار مشاجره بین فرزندان ما و اونها بوجود میاید که باز هم تنش و استرس رو از کوچه به خانوده منتقل می کنه!
خانم قنبری:آسایش نداریم این همه سرو صدا و رفت و آمد و زنگ در اشتباهی و سوال و جواب مکرر مگر ما منشی دکترها هستیم!
بیشترین گلایه شهروندان این نواحی:

1-مراجعه مکرر و تعداد زیاد بیماران جهت اخذ نوبت از ساعات اولیه صبح
2-ایجاد ترافیک در ساعات مختلف روز در کوچه
3-ورود خودروهای سنگین جهت تخلیه دارو در داروخانه
حال باید گفت:شهرداری با چه پشتوانه ای خود مجری بی قانونی است! آیا سکوت شهرداری و اخذ مجوزهای غیرقانونی و تغییر کاربری های مسکونی بانی این معضل نیست!؟از شهرداری خرم آباد،معاونت عمرانی استاندار . معاونت شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی می خواهیم جوابگو باشند تا هیچکس به جهت کسب درآمد روی به سوی کوچه فروشی نیاورد.
بهرحال بعید است نظیر این وضعیت حتی در کل کشور وجود داشته باشد و جای تاسف است که مسولان متولی استانی براحتی شاهد سلب اسایش شهروندان میشوند و از کنار ان عبور می کنند امیداست که مسولان از نزدیک این وضع را مشاهده کنند.

 

48

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 712891
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.