معاون استاندار لرستان گفت:برخی از افراد با داشتن یک کانال تلگرامی جو روانی ایجاد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند مسئولان درست تصمیم‌گیری کنند .

به گزارش ایلنا لرستان، محمد اصلانی در کارگاه آموزشی اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار در شرایط بحرانی با بیان اینکه از مهم‌ترین رسالت‌های خبرنگاران آرام کردن جامعه برای بهبود وضعیت در شرایط بحرانی است اظهار داشت: خبرنگاری شغل سخت و سنگینی است و رسالت آن در مواقع بحرانی در ایران که چهارمین کشور بحران‌خیز جهان است، بیش از پیش دشوارتر بوده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه با استعمال هر واژه توسط خبرنگاران در شرایط بحرانی بار روانی بر جامعه تحمیل می‌شود بنابراین نیاز است که خبرنگاران در حرفه خود تخصص داشته باشند، گفت: امیدواریم خروجی این کارگاه در بین خبرنگاران باعث انتشار اخباری شود که باعث ایجاد امنیت ملی و توسعه پایدار باشد.

وی گفت: برخی از افراد با داشتن یک کانال تلگرامی جو روانی ایجاد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند مسئولان درست تصمیم‌گیری کنند به‌طوریکه از چند ماه پیش در فضای مجازی و از طریق همین افراد به غلط  مدیرکل و استاندار  و وزیر منصوب و تودیع می‌شوند در حالی که این اخبار صحتی ندارد و تنها انگیزه کار را از مسئولان می‌گیرد.

معاون عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: وقوع جنگ، ترور، بحران اقتصادی در سایه داشتن علم و تخصص لازم می‌تواند قابل پیش‌بینی باشد و این قضیه می‌طلبد که خبرنگاران برای تحلیل وقوع حوادث تخصص لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست که سانسوری صورت گیرد اما بیان هر مطلبی نیز بجا و به صلاح نیست افزود: در عصر انفجار اطلاعات به دلیل نبود اطلاعات جامع یا تخصص کافی در برخی موارد در شرایط بحرانی هر مطلبی بارگذاری می‌شود که بار روانی داشته و ایجاد تنش می‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.