به گزارش ایرنا، آیت الله سیداحمد میرعمادی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان اظهار کرد: امامان جمعه در هر شهری ، زبان مردم و نظام اسلامی و تبیین کننده سیاسیت های رهبری هستند.
به گفته وی نماز جمعه در میان همه عبادات از حیث برگزاری، تاثیرگذاری، کارکرد و قرب بخدا ، هم جنبه عبادی هم سیاسی و حاکمیتی دارد.
امام جمعه خرم آباد افزود: در واقع باید گفت این نماز در کنار قضاوت، تعیین تکلیف غنایم جنگی، صلح و جنگ و مساله وجوهات شرعی از شئون ولایت است.
وی با اشاره به اینکه در سال 96 رهبرمعظم انقلاب بر روی سه موضوع تاکید داشتند، گفت: تولید و اشتغال ، نفوذ دشمن و انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن مهمترین مواردی هستند که در سال جاری مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و این موضوعات باید توسط امامان جمعه در نماز جمعه مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اهمیت داشتن روحیه انقلابی مسئولان بیان کرد: از گذشته با روحیه انقلابی توانستیم بر مشکلات گوناگون پیروز شویم و اکنون هم با همین روحیه انقلابی می توان بر مشکلات غلبه کرد.
وی با تاکید بر اینکه موفقیت ما مدیون ولایت و رهبری است گفت: در زیر چتر ولایت فقیه و با وحدت به همه آرمان های خود خواهیم رسید.
امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اهمیت تربیون نماز جمعه به عنوان یک قرارگاه فرهنگی گفت: نقش ادارات و نهادها در این قرارگاه فرهنگی مشخص است آنها باید نماز جمعه را تقویت کنند و امکانات خود را در اختیار نماز جمعه قرار دهند چرا که نماز جمعه مربوط به نظام است.
1920/6060
خبرنگار:بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.