به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی روز پنجشنبه در آئین افتتاح مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان لرستان با بیان اینکه ایثارگران از روزی که حمله صدام به کشور شروع شد به صحنه آمده و ایستادگی کردند، اظهار کرد: این اقدام ایثارگران واقعا بی نظیر بود و تاریخ این جانفشانی را سراغ ندارد، ما داستان کربلا را خوانده ایم و شنیده ایم، اما فداکاری که تا امروز ملت ما به ویژه ایثارگران کردند بی نظیر بوده و قابل تقدیر است.
وی با تاکید بر اینکه امروز جامعه ایثارگری ما پر مشکل ترین افراد جامعه ایرانی هستند ادامه داد: اگر امروز در خانه نشسته ایم و آرامش داریم این آرامش را جامعه ایثارگری برای ما به ارمغان آورده است.
حجت الاسلام شهیدی با طرح این سوال که ما چه کار کرده ایم ایثارگران چه کرده اند؟ افزود: انقلاب اسلامی خیلی برای ما گران تمام شده و خیلی هزینه کردیم و همه وظیفه داریم نسبت به جامعه ایثارگری قدردان باشیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر و تحسین از روحیه ایثار و فداکاری مردم گفت: هم اکنون 3 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت تحت پوشش بنیاد شهید هستند که رسیدگی به همه مشکلات کاردشواری است.
وی با تاکید بر اینکه ایثارگران در بخش های اشتغال و درمان مشکل دارند گفت: کارهای زیادی برای رفع این مشکلات انجام شده است ولی باید بر مبنای ضوابط عمل کرد و نمی توان خارج از این چارچوب اقدامی انجام داد.
وی گفت: رهبری رسیدگی به امور جانبازان را سفارش کرده است و دستور رهبری برای من مافوق قانون است.
به گزارش خبرنگار ایرنا موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار لرستان در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع و زیربنای 15 هزار مترمربع برای جامعه ایثارگری احداث شده است.
این مجتمع در سفر استانی سال 93 هیات دولت یازدهم جزو مصوبات سفر قرار گرفت که کل اعتبارات هزینه شده در آن از محل تملک دارایی های سرمایه استانی، ملی و سایر منابع بنیاد شهید تا این مقطع زمانی حدود 280 میلیارد ریال بوده است.
این مجتمع شامل حوزه های ورزشی، توانبخشی و درمانی فرهنگی رفاهی و آموزشی است و تنها بخش نیمه تمام آن بخش اقامتی و هتلینگ است که 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته برای بهره برداری از پیشرفته ترین و بزرگترین واحد تولیدی مرغ گوشتی ماهان در کشور به لرستان سفر کرد و امروز نیز موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار لرستان با حضور وی به بهره برداری رسید.
1920/6060
خبرنگار:محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.