محمد اصلانی صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که در دفتر معاونت عمرانی استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در سال آبی گذشته طبق ارائه آمار بارندگی، 600 مترمربع بارندگی داشتیم و این در حالی است که جز 4 استان پرباران کشور قرار داریم.

وی افزود: با توجه به مقدار خوب بارندگی‌ها می‌توان گفت که ما در لرستان مشکل کم‌آبی و بی‌آبی نداریم، بلکه مشکلی که سبب بحران آب در استان شده است، به سبب مدیریت نامناسب استفاده از آب در استان است.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: استان ما در مقایسه با استان‌هایی که کمبود بارش دارند، در جایگاه خیلی خوبی قرار دارد، اما استان‌های دیگر‌ با مدیریت خوب با این مشکل کنار می‌آیند.

اصلانی با اشاره به اینکه اگر الگوی درست و بهینه در مصرف آب داشته باشیم مشکلات‌مان حل می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود رودخانه‌ها و منابع خوب آب در لرستان می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که در شرایط کم‌آبی و گرما مشکلی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در تخصیص آب در وزارت نیرو نتوانسته‌ایم به اندازه لازم تخصیص داشته باشیم و علت آن نیز نداشتن اطلاعات دقیق در این باره بوده است. برای ایجاد فرهنگ در راستای استفاده بهینه از آب باید هزینه کنیم.

اصلانی به سوخت تلمبه‌خانه‌های مربوط به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: در این راستا شرکت نفت باید از ارائه سوخت غیرمجاز به آن‌ها خودداری کند. اهرم‌های کنترل باید به گونه‌ای باشند که در بخش کشاورزی، کشاورزان سوخت مازاد نداشته باشند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 707247
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.