به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت الاسلام علی اصغر عسگری افزود: ضرورت دارد متولیان امر ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های دولتی از پتانسیل و ظرفیت نهادهای مذهبی به عنوان یک شبکه اجتماعی مردم نهاد و غیردولتی پرنفود برای تقویت و‌آشنایی با آموزه های دینی به عنوان اصول کاربردی و موثر بر سلامت روان در جهت مقابله با اعتیاد استفاده و آن را گسترش دهند.


وی با بیان اینکه تقویت روحیه معنویت و مذهب تاثیر عمیقی در کاهش گرایش کودکان ، نوجوانان و جوانان به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی و روان گردانها دارد، اظهار کرد: تقویت مهارت‌های ارتباطی و مهارت مقاومت در مقابل خواسته‌های منفی، خطر گرایش به اعتیاد را کاهش می‌دهد و بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را باید از طریق نهادهای مذهبی گسترش داد.


عسگری تصریح کرد: وظیفه هر دستگاهی است که به تناسب ظرفیتی که دارد از نهادهای مذهبی برای مهار مواد مخدر استفاده کند و ضرورت دارد با فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی از آسیب‌های استفاده از مواد مخدر از رسوخ آن در بین خانواده‌ها جلوگیری شود.


این کارشناس مذهبی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی با هدف حساس سازی آحاد جامعه در ارتباط با عوارض و اثرات مواد مخدر ،گفت :مبارزه با مواد مخدر نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی در راستای آسیب‌های استفاده از مواد مخدر به‌ویژه مواد صنعتی و نوظهور بوده و ایجاد شبکه اجتماعی نهادهای مذهبی جمله راهکاری مهم در مبارزه با این پدیده است.


عسگری با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر یک مساله تهدید کننده برای جامعه است، افزود: اعتیاد به مواد مخدر نه تنها اجتماع و فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه نیز تاثیر می‌گذارد.


وی، جایگاه نهادهای مذهبی را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهم دانست و اظهار داشت :نهادهای مذهبی از عناصر کلیدی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بشمار می رود و همکاری و تعامل ادارات با این نهادها در مصون ماندن جوانان از پدیده شوم اعتیاد بسیار تاثیرگذار است.


عسگری خاطرنشان کرد:در حال حاضر اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی بیش از همه، قشر جوان و نیروی فعال جامعه را هدف قرار داده و از دیدگاه تعلیم و تربیت اسلامی تمام ناهنجاری‌های رفتاری و انحرافات بشر از نبود و یا ضعف اعتقاد مذهبی ریشه می‌گیرد و پایبندی به اصول مذهبی، بزرگترین عامل بازدارنده از انحراف‌های اجتماعی است که با تقویت و پررنگ شدن اصول دینی، مذهبی و معنوی در زندگی می‌توان از گرایش جوانان به پدیده شوم اعتیاد جلوگیری کرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 704722
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.