رضا امینی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: این میزان اعتباردرمقایسه با سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی با جذب این اعتبارات گام مهمی دراجرای طرح های عمرانی دربخش های مختلف کشاورزی، آب و خاک، صنایع، تولیدات گیاهی و دامی برداشته می شود.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهارکرد: شهرستان بروجرد دارای 68 هزارهکتاراراضی کشاورزی و باغی است که سالانه ۵۶۰ هزارتن محصولات کشاورزی دراین منطقه تولید و روانه بازار مصرف می شود.
امینی اضافه کرد: ازاین میزان اراضی زیر کشت 15هزار 300 هکتارامسال به کشت گندم و جو اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه حدود 20 هزارهکتار نیز اراضی شهرستان بروجرد باغی هستند ادامه داد: بروجرد درتولید سیب از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و سالانه حدود 40هزارتن از این محصول درشهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ارزش محصولات تولید شده این شهرستان را بیش از 10هزار میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: هم اکنون ۳۵ درصد جمعیت شهرستان بروجرد به طور مستقیم در بخش کشاورزی فعالیت دارند.
امینی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی‎‌های مناسب در بروجرد، حوزه کشاورزی این شهرستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی اظهارکرد: سالانه هشت میلیون بچه ماهی در 38 مرکزتکثیر و پرورش آبزیان بروجرد تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد میزان تولید ماهی دراین شهرستان را سالانه یک هزارو 600تن عنوان کرد ویادآور شد: امسال به دلیل بهره برداری از2 مرکزپرورش آبزیان20 و40 تنی میزان تولید سالانه به 2 هزارتن در سال افزایش خواهد یافت.
6052/7273 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.