به گزارش ایرنا محمد بیرانوندی عصر سه شنبه در نشست علمی، تخصصی مدیران ارشد بهزیستی سراسر کشور در سالن جلسات اداره کل بهزیستی لرستان افزود: معلولیت، محرومیت نیست اگرچه کمی محدودیت داریم اما در اهداف و خواسته های معلولان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به قول مساعد رئیس سازمان بهزیستی کشور به زودی یک مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان دوره چگنی ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: باید برنامه ریزی لازم برای اجرای برنامه های علمی به صورت مستمر در جامعه صورت گیرد.

** ارایه پنج هزار نفر خدمت فعالیت پیشگیرانه در سال گذشته
مدیرکل بهزیستی لرستان در این نشست با بیان اینکه ضریب پیشگیری از معلولیت در این استان روبه رشد است، گفت: سال گذشته برای پنج هزار نفر خدمت و فعالیت پیشگیرانه در سازمان بهزیستی ارایه شد.
اسدالله حیدری افزود: 90 درصد غربالگریی شنوایی و بینایی و همچنین 87 درصد آموزش مهارت‌ های زندگی در سال گذشته انجام شده است.
وی بیان کرد: در بخش توسعه نهادسازی اجتماعی بیش از 700 NGO کلینیک و مراکز توانبخشی را به بخش خصوصی واگذار کردیم تا برون ‌سپاری کیفیت کار را افزایش دهیم.
مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: سه هزار و 187 واحد مسکونی را به مددجویان واگذار کرده ایم و یکهزارو 367 واحد دیگر را در دستور کار داریم.
در پایان این مراسم از تمبر یادبود همایش علمی تخصصی مدیران ارشد بهزیستی سراسر کشور با حضور آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار لرستان و رئیس سازمان بهزیستی کشور رونمایی شد.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/3022
خبرنگار: محمدیاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.