به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند عصر شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه رفع موانع تولید ابعاد مختلفی دارد، افزود: مطالبات بانک ها از سرمایه بران باید دریافت شوند چراکه این افراد تحت عنوان ایجاد واحدهای تولیدی وام دریافت کرده اند اما عامدانه اقدام به پرداخت اقساط و مبالغ وام های دریافتی خود نمی کنند.
وی ادامه داد: قرار بر این شد که بانک ها تا هفته آینده فهرست این افراد و اطلاعات مربوط آنها را برای معرفی به سازمان بازرسی کل کشور به این ستاد ارائه دهند تا هرچه زودتر سرمایه های بلوکه شده بانک ها آزاد و به چرخه تولید استان بازگردانده شوند.
بازوند به موضوع نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: پارسال حدود چهارهزار و 50 میلیارد ریال اعتبار داشتیم که این مبلغ مختص به سرمایه در گردش بانک ها بود اما امسال علاوه بر آن حدود 240 میلیارد تومان به عنوان سرمایه ثابت یا طرح توسعه تحت عنوان نوسازی و بهسازی صنایع به استان ابلاغ شده است که با این مبلغ می توانیم حدود 120 واحد صنعتی را نوسازی کنیم.
وی افزود: برخی از صنایع نیاز به اعتبارات بیشتری دارند اما به طور کلی با این رقم می توان به هر واحد 20 میلیارد ریال اختصاص داد.
بازوند گفت: مقرر شد بانک ها مشتری های خود را تا هفته آینده معرفی کنند تا مبلغ یادشده به طور عادلانه در راه نوسازی و بهسازی این واحد ها هزینه شود.
وی بیشتر مشکلات پیش آمده را مربوط به زمان اجرای طرح بنگاه های زودبازده دانست و افزود: متاسفانه در این خصوص 67 درصد انحراف و 44 درصد معوقه پرداخت شده است که همین موضوع به یکی از مشکلات بانک ها در بحث پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی منجر شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.