به گزارش ایرنا خیرالله خادمی عصر دوشنبه در نشست بررسی وضعیت کمربندی دورود در محل کارگاه این طرح افزود: قطعه دورود - داران سخت ترین قطعه محور داران - الیگوردرز بوده که قرارداد این محور در سال 87 بسته شد ولی متأسفانه به دلیل مشکلات تملک اراضی در این مسیر کنار گذاشته شد.
وی بیان داشت: شروع طرح کمربندی دورود با اما و اگرهایی همراه بود که با عنایت استاندار لرستان و پیگیری های نماینده مردم عملیات اجرایی آن در انتهای سال 93 آغاز شد.
خادمی اضافه کرد: در ابتدای طرح از محل توازن منطقه ای مبلغ 50 میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت و مقرر شد با افزودن مبلغی از سوی وزارت راه و شهرسازی تمام طول این محور تملک شود که متأسفانه بخشی از این اعتبار تأمین نشد.
وی خاطرنشان کرد: پارسال نیز استاندار از محل توازن منطقه ای مبلغ 50 میلیارد ریال به این طرح اختصاص داد که متأسفانه به علت مشکلات نقدینگی اعتبارات توازن منطقه ای در کل کشور اختصاص داده نشد.
وی با بیان اینکه در سال 95 اهرم دولت برای طرح های عمرانی استفاده از اسناد خزانه اسلامی بود افزود: در سال گذشته تنها 340 میلیارد ریال برای تملک اراضی در کل کشور به وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال با توجه به اختصاص مبلغ 130 میلیارد ریال از محل توازن از سوی استاندار لرستان تا پایان سال با برنامه ریزی می توانیم مبلغ 200 میلیارد ریال در این طرح هزینه کنیم.
وی با بیان اینکه تنها دغدغه ما در سال جاری عدم تخصیص ها و نقدینگی است، افزود: با این مشکلات پیمانکار طرح می بایست کار ارزیابی چهار کیلومتر از این مسیر که همچنان تملک نشده است را آغاز کند.
خادمی تصریح کرد: پیمانکار طرح با مدیریت و برنامه زمان بندی قسمتی از مسیر که تملک و تحویل شده است را تکمیل و آسفالت شده تحویل دهد.
وی با تأکید بر به اتمام رساندن عملیات ساخت پل رودخانه تیره در مسیر کمربندی دورود گفت: تیرها و عرشه های این پل هرچه سریع تر نصب شوند تا عبور و مرور از طریق این پل برقرار شود زیرا با فرا رسیدن فصل زمستان با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.
طرح کمربندی دورود در انتهای سال 93 آغاز شده و تاکنون حدود 34 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
هم اکنون خودروهای سنگین که از مرکز به طرف جنوب کشور تردد می کنند از داخل شهر دورود عبور می کنند که مشکلاتی برای شهروندان این شهر بوجود آورده است.
7268/3022
خبرنگار:میلاد باقری**انتشار دهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.