به گزارش خبرآنلاین لرستان، کرموند افزود:صرفه جویی در مصرف آب به معنای کم مصرف کردن و ریاضت کشیدین مشترکین نیست بلکه به معنای درست مصرف کردن است.
وی با اشاره به اینکه در شهرهایی مانند یزد حفاری در جهت رسیدن به آب تا عمق 70 متر انجام می شود، گفت:متاسفانه در کوهدشت پس از 320 متر حفاری به منابع آب می رسیم.
مدیر عامل شرکت آبفای لرستان علاوه بر کاهش چند درصدی دبی آب در اقصی نقاط استان هشدار داد:به علت افزایش عمق حفاری کیفیت آب هم تغییر می کند و کم کم به پدیده شوری آب می رسیم.
کرموند تاکید کرد:تامین آب و ساخت ها توسط وزارت نیرو یک سیاست شفاف دارد که آب سدها از منابع آبی پایدار تامین شود و شهر نیز بتواند از این منبع پایدار استفاده کند.
وی خبر داد:در استان هنوز هیچ شهری نداریم که منابع آبش از آب پایدار پشت سد تامین شود لذا با پیگیری های شرکت آب و فاضلاب،عملیات اجرایی سد مخمل کوه در حال انجام است.سد کمندان نیز آب پایدار شهرستانهای ازنا و الیگودرز را تامین می کند.و سد آبسرده نیز آب پایدار شهرستان بروجرد را تامین خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت آبفای لرستان در جهت اقدامات ضروری جبران کم آبی کوهدشت به حفر 3 حلقه چاه در منطقه تنگ پریان کوهدشت اشاره کرد و گفت: چاه نخست تا اواخر این هفته به بهره برداری می رسد.چاه دوم طی هفته آینده و چاه سوم در طول این دو هفته بهره برداری خواهد رسید.
کرموند اعلام کرد: میزان پرت آب در شبکه آب استان 25 درصد است و سالانه 110 میلیون مترمکعب برداشت از منابع آبی استان داریم که 80 میلیون مترمکعب نیز از آن در سال آبی به فروش مشترکین می رسد.
وی در خاتمه بیان داشت :مجموعه آب بحثی کاملا تخصصی ست که مدیران عامل و همکاران نیز از تجربیات زیادی برخوردار هستندالبته نه اینکه ما همه چیز را می دانیم به هر حال هم اکنون اکثر شاخه های علمی نیز تخصصی شده و ما سعی کردیم لااقل که از لحاظ علمی از مابقی استانهای کشور عقب نمانیم و خوشبختانه از برخی استانها نیز جلوتر هستیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 696710
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.