به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های ایین هفته نماز جمعه بروجرد افزود: رضا شاه خائن بعد از محکم کردن پایه های حکومت خود در ایران به مبارزه با روحانیت و شعائراسلامی در ایران پرداخت که با کشف حجاب بانوان اولین قدم را در این زمینه برداشت.
به گفته وی استعمارگران و مزدوران داخلی آنان در طول تاریخ ارزش های دینی را بزرگترین مانع بر سر راه خود در ایران اسلامی می دانستند و همواره در صدد جا انداختن فرهنگ برهنگی و بی حجابی در کشور بوده اند.
خطیب نماز جمعه بروجرد اظهار کرد: رضا شاه هزاران نفر از مردم بی گناه مشهد را در 21 تیرماه در مسجد گوهر شاد که به مخالفت با کشف حجاب تجمع کرده بودند شهید و مجروح کرد و باعث شد که بانوان محجبه در ایران اسلامی سال ها خانه نشین شوند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به 21 تیرماه روز حجاب و عفاف بیان کرد: نباید بگذاریم فرهنگی بی حجابی و بی بندو باری در کشور رواج داده شود زیرا همه ما درمقابل خون هزاران شهید مسئول هستیم.
وی اضافه کرد: رضا شاه با زور سرنیزه نتوانست بانوان ایرانی را بی حجاب کند ولی امروز برخی از زنان ودختران در داخل کشور به واسطه تهاجم فرهنگی دشمنان با میل و رغبت خود دچار بدپوششی و بی حجابی هستند.
امام جمعه بروجرد ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه دولت ها تاکنون نسبت به مسئله حجاب و عفاف بی تفاوت بوده اند و هیچ اقدامی در راستای وضعیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی ما انجام نداده اند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف از ضروریات جامعه اسلامی است گفت: امروز مصیبت بزرگ جامعه گرایش به سمت بی حجابی و بد پوششی است که هم دولت و هم ملت نسبت به این موضوع مسئولیت دارند.
وی افزود: امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شده است و آمران به معروف و ناهیان از منکر ازحمایت دولت، ملت و قوه قضاییه محروم هستند.
امام جمعه بروجرد اظهار کرد: قوای سه گانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسئله حجاب و عفاف حساس باشند و با وضع قوانین دراین راستا از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت عملی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: حضور افراد بد حجاب در جامعه باعث نا امنی اخلاقی می شود که نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.
وی با اشاره به 13 شوال وپنجاه وهشتمین سالروز رحلت آیت الله بروجردی گفت: این عالم بزرگ بعد ازسپری کردن عمر شریف خود در راه اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت چشم از جهان فرو بست و امت اسلامی را عزادار کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان کرد:علما و مراجع با مجاهدت های علمی و عملی خود در دروان غیبت امام عصر(عج) حریم اسلام، قرآن و تشیع را از گزند دشمنان و کج اندیشان محافظت کرده و می کنند.
وی اظهار کرد: اگر تلاش های مجاهدانه مراجع و علمای اسلامی نبود امروز خبری از اسلام ناب محمدی (ص) در جهان نبود.
خطیب نماز جمعه بروجرد اضافه کرد: تجلیل از مقام علم، فقاهت و مرجعیت باعث می شود که جوانان و نوجوانان ایران اسلامی با تحقیق و پژوهش در زندگی علما ومراجع درس زندگی را بیاموزند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به پیروزی های مقاومت اسلامی عراق در برابر داعش و گروه های تروریستی گفت: پیروزی های اخیر رزمندگان جبهه مقاومت در عراق نشان از اقتدار و قدرت این جبهه برابر کفر وظلم در جهان است.
وی افزود: به زودی پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی را بر گروه های تروریستی و نابودی داعش در منطقه را جشن خواهیم گرفت که ثمره خون شهیدان مدافع حرم و جبهه مقاومت است.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روز بهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.