به گزارش خبرآنلاین لرستان،در این نشست فرماندار شهرستان دورود ضمن تشکر از تلاش های مدیرکل و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری ، به خاطر تمهیدات و مقابله با آتش سوزی در جنگلها و مراتع این شهرستان گفت: جنگل هدیه ای است از طرف خداوند و هیچ یک از پدیده های طبیعی به اندازه جنگل نقش ارزنده ای در تلطیف هوا ایفا نکرده است زیرا درخت ، اکسیژن سه نفر را تامین می کند.

نعمتی افزود: ما نباید اجازه دهیم این ثروت خدادادی که بنا بر نظر کارشناسان از لحاظ ریالی قابل تخمین نیست یا سالیان سال طول می کشد تا نهالی پرورش یابد به دست افرادی سودجو به خاکستر تبدیل شود.

مهندس آریایی مدیرکل ستاد بحران استان نیز با اشاره به اینکه تمام ارگانها و ادارات ، ضرورت حفظ و حراست از منابع طبیعی و عرصه های ملی را باید مدنظر داشته باشند افزود: حفاظت از انفال و منابع طبیعی صرفا به عهده دستگاه منابع طبیعی نیست بلکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، همه در حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی وظیفه دارند و بر همکاری همه جانبه راه آهن لرستان جهت پیشگیری از حریق در مسیر ریلی تاکید داشت.

در ادامه مهندس نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز بر توجه جدی مسئولین راه آهن لرستان جهت جلوگیری از بروز هرگونه حریق احتمالی و پاکسازی حاشیه مسیر راه آهن از پوشش گیاهی یاد آور شد.

وی دیزل های فرسوده را یکی از مهمترین علل آتش سوزی در این مناطق دانست و افزود: با تعویض این دیزل ها می توان از خسارات جبران ناپذیر به عرصه های منابع طبیعی جلوگیری کرد.

مهندس مرتضوی مدیرکل راه آهن ناحیه لرستان نیز ضمن تاکید بر ضرورت حراست و حفاظت از منابع طبیعی گفت: بر روی دیزل های سبک این ناحیه به منظور پیشگیری از هر نوع حریق، تعمیرات لازم صورت گرفته و مجهز به دستگاه جرقه گیر شده اند و تا پایان فصل خشک از دیزل های سنگین جهت تردد قطار های مسافربری استفاده خواهد شد.

وی افزود: راه آهن ناحیه لرستان آمادگی دارد ، در صورت بروز هرگونه حریق در جنگلها و مراتع ، از کلیه امکانات و تجهیزات راه آهن جهت مهار حریق، با مامورین منابع طبیعی همکاری نماید.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 693658
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.