به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد بسطامی با اشاره به اینکه قلم ابزار معرفت است و اولین گام برای رسیدن به توحید ، افزود : قلم آنقدر جایگاه و منزلت دارد که خداوند در جواب فرشتگانی که از خلقت آدمی هراس داشتند ، می فرماید : اینان اهل قلم اند و اینجاست که فرشتگان سر به سجود می گذارند .

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه « بسم الله الرحمن الرحیم» شعار مهربانی و رحمت است و نه جباریت ، تصریح کرد : یک جبهه از آدمیان به دنبال تفرقه و خونریزی هستند و یک جبهه اهل معرفت و قلم ، اهل قلم آینه داران جمال حضرت حق هستند و باید مروج زیبایی ، رحمانیت و رحیم بودن خداوند متعال باشند .

بسطامی ابراز داشت : تعهد اهل قلم از دیدگاه امام خمینی (ره) تربیت بشریت است و اینجاست که می توان به ارزش و احترام قلم در بین بزرگان پی برد و لازم است که اهالی قلم و قلم به دستان با رعایت چارچوب های ارزشی ، نسبت به تحقق این تعهد اهتمام ورزند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به منتقدان و دلواپسان عرصه ی فرهنگ و هنر ، گفت : ما با هر گرایش سیاسی ، سربازارن انقلاب و ولایت هستیم ، اما متاسفانه برخی بدون در نظر گرفتن مصالح نظام و کشور به تخریب و مثله کردن مدیران انقلابی عرصه ی فرهنگ و هنر می پردازند و چشم بر واقعیت ها و موفقیت ها بسته اند . این دلواپسان به جای تخریب بهتر است بیایند تا در کنار هم اتاق فکر تشکیل داده و به دنبال احیای فرهنگ مردم لرستان باشیم .

معاونت فرهنگی و هنری اداره کل تزریق روحیه ی شور و نشار در جامعه را از مهمترین وظایف هنرمندان دانست و گفت : شما هنرمندان در برابر تاریخ مسئول هستید و توسعه و پیشرفت فرهنگ ایرانی و اسلامی به همت و همیت شما بستگی دارد .

بسطامی خاطر نشان ساخت : مخاطب موضوع " آتش به اختیار " که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد ، هنرمندان ، اندیشمندان ، دانشگاهیان ، ورزشکاران و به طور کلی همه ی کسانی است که به رعایت قانون پایبند بوده و باید با همت و همیت مضاعف در جهت تعالی ایران اسلامی گام بردارند و نه قانون شکنان و هنجار گریزانی که از این مفهوم در جهت خط و نشان کشیدن برای رقیب داخلی بهره بگیرند و به دنبال مصادره کردن آن به نفع منافع خود باشند .

وی در پایان خاطر نشان ساخت : شما هنرمندان به عنوان کسانی که درد های جامعه را بهتر از دیگران درک می کنید ، باید با تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های خود به عرصه آمده و در جهت هر چه بهتر شده وضعیت موجود گام بردارید .

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 693656
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.