به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز چهارشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: برای اینکه تولید در کشور رونق پیدا کند باید با ورود کالای قاچاق به کشور برخورد قانونی شود.
وی ادامه داد: راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید از هزینه های کمتری برخوردار باشد و در این زمینه اگاهی مردم و اطلاع رسانی در سطح جامعه می تواند بر اقتصاد کشور کمک کرده و آینده اقتصادی کشور را تضمین کرد.
خجسته پور آموزش های لازم در جهت امتناع مردم از خرید کالای قاچاق در جامعه را موثر دانست و افزود: متاسفانه در این زمینه اطلاع رسانی کافی صورت نگرفته است.
وی استفاده از کالای قاچاق را ضربه به اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: مبارزه با کالای قاچاق در کشور سازمان یافته بوده و باید بر این پدیده تمرکز های لازم صورت گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی می تواند مبارزه جدی با کالای قاچاق باشد ، افزود: در صورتی که کیفیت کالای ها ایرانی افزایش پیدا کند، قطعا میل به خرید کالای خارجی در مردم کم شده و با این پدیده مبارزه می شود.
وی گفت: هرگونه کالای خارجی وارداتی موجود در کشور قاچاق نبوده چراکه برخی کالاها از مبادی گمرکی و قانونی بهکشور منتقل می شوند.

**متلاشی شدن 19باند توزیع کالای قاچاق در سه ماهه نخست امسال در لرستان
رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی لرستان نیزدر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان گفت: در سه ماهه نخست امسال 19باند قاچاق کالا در استان متلاشی و 950نفر در این زمینه دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30درصد افزایش داشته است.
صادق حیدرزاده با اشاره به توقیف 350دستگاه خودرو در این مدت گفت: 2هزارو 500 فقره پرونده در این زمینه در لرستان تشکیل شده که 15 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

**توقیف 710میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق در سال گذشته در لرستان
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان نیز در ادامه جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان افزود: سال گذشته 710میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان توقیف شد که عمدتا لوازم خانگی بودند.
احمد مجدیان ادامه داد: مشروبات الکلی در رده دوم ورود کالای قاچاق به استان بوده که در این زمینه 16میلیارد ریال مشروبات الکی در لرستان توقیف شده است.

**287 پرونده مربوط به قاچاق کالا در لرستان رسیدگی شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان در ادامه این جلسه افزود: تعداد 287 پرونده وارده به شعبات استان بوده و با احتساب پرونده های سال گذشته تعداد 304 مورد رسیدگی شده است.
بهرام براری بیان کرد: 27میلیارد ریال محکومیت برای متهمین پرونده های قاچاق کالا در لرستان پیش بینی شده است که 18 میلیارد ریال میزان وصولی آن بوده است.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.