به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند شامگاه سه شنبه در نشست مشترک با دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: لرستان دارای 28 هزار کیلومتر مربع مساحت و دارای یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و 11 شهرستان است.
وی با بیان اینکه تعداد روستاهای لرستان نسبت به سایر استان ها در مقایسه با جمعیت بیشتر است، گفت: در لرستان از 34 بلای طبیعی، حدود 17 مورد بلای طبیعی گزارش شده است.
وی افزود: زلزله های متعددی در استان لرستان رخ داده که یکی از این گسل ها، گسل دشت سیلاخور است که هر 15 سال یک بار فعال می شود.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه قوی ترین زلزله منطقه زاگرس در منطقه سیلاخور رخ داده است، اظهار کرد: حدود 105 سال پیش یک زلزله 7.3 ریشتری و در سال 85 یک زلزله 6.2 ریشتری در دشت سیلاخور داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 2 شهرستان لرستان دارای بالگرد هستند، گفت: تکمیل مرکز امداد هوایی شهر خرم آباد نیازمند مساعدت است.
بازوند با بیان اینکه کار زیرساخت و احداث راه دسترسی این مرکز انجام شده اما طرح آن غیرفعال است، بیان کرد: این طرح با وسعت 10 هکتار باید فعال شود و آشیانه هواپیمای این مرکز 80 تا 90 پیشرفت دارد.
استاندار لرستان به وضعیت خشکسالی و میهمان ناخوانده ریزگردها در استان نیز اشاره کرد و گفت: لرستان از نظر تجهیزات خودرویی، خودروهای مناسب حرکت در برف و تجهیزات مقابله با سیلاب دچار کمبود است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور روز سه شنبه در سفر به استان لرستان در نشست مشترک با استاندار لرستان شرکت کرد.
وی همچنین از ساختمان های هلال احمر در ازنا و زاغه دیدن کرد.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.