به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مهدی احمدی روز پنجشنبه در نشست سازمان های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان افزود: مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی باید توجه داشته باشند که فعالیت های فرهنگی و هنری باید در فضای آرام انجام شوند.
وی با بیان اینکه برگزاری برخی از برنامه های فرهنگی با درگیری خوشایند وزارت ارشاد نیست، گفت: مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی باید قبل از برگزاری کنسرت ها رایزنی های لازم را انجام دهند تا این برنامه های فرهنگی در فضایی آرام و بدون تنش برگزار شوند.
مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصالت دادن به ظرفیت های فرهنگی و هنری استان ها را مورد تاکید این وزارتخانه دانست و افزود: تلاش بر این است که امکانات موجود در وزارتخانه به صورت عادلانه در شهرهای مختلف کشور توزیع شوند.
وی با تاکید بر اینکه بدنه حوزه دین در وزارت ارشاد بیشتر و قوی تر از حوزه موسیقی است، گفت: در صورت برطرف کردن مشکلات و معضلات فرهنگی در جامعه توسط مدیران دستگاه های تابعه می توان فعالیت فرهنگی موفقی داشت و عملکرد مدیران را ارزیابی کرد.
احمدی با بیان اینکه عده ای بدلیل نداشتن آگاهی فکر می کنند وزارت ارشاد فقط در زمینه موسیقی فعالیت می کند، گفت: سازمان حج و زیارت، کانون مساجد، اوقاف و کتابخانه ها نیز زیر نظر این وزارتخانه فعالیت دارند ولی متاسفانه این عملکردها دیده نمی شود.
وی افزود: در صورت جلوگیری از فعالیت های فرهنگی در جامعه، هنرمندان به سمت فعالیت های زیرزمینی سوق پیدا خواهند کرد و با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه باید مانع اینگونه فعالیت ها شویم.
وی با بیان اینکه اعزام هنرمندان به خارج کشور برای مناسبت های مختلف از استان ها صورت می گیرد، گفت: در گذشته هنرمندان برای بهتر دیده شدن به پایتخت مراجعه می کردند که با سیاست جدید وزارت ارشاد نیازی به این مهاجرت ها نیست.
وی هدف از برگزاری نشست سازمان های هم خانواده وزارت ارشاد را شناسایی فضاهای خالی در شهرستان ها و استفاده از آنها برای انجام فعالیت های فرهنگی دانست و گفت: فلسفه وجودی این نشست هم اندیشی و هم سوء شدن دستگاه های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی افزود: هیات حل اختلاف درون سازمانی برای رسیدگی به مشکلات این دستگاه ها در حال شکل گیری است و در صورت بروز اختلافاتی بین این دستگاه ها در درون این تشکیلات حل شود.
احمدی اظهار کرد: شناخت ظرفیت های موجود دستگاه های هم خانواده وزارت ارشاد دلیل دیگر تاکید دولت تدبیر و امید بر نزدیکی این دستگاه ها است.
وی در خصوص مشکلات بیمه خبرنگاران گفت: خبرنگاران باید برای رفع مشکلات بیمه ای خود به سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد مراجعه و طبق ضوابط عمل کنند.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.