به گزارش ایرنا درایام تعطیلات تابستان وتعطیلات عید سعید فطرشهرستان بروجرد میزبان مسافران زیادی ازشهرهای مختلف کشور به خصوص استان های جنوبی، مرکزی و غربی ایران بود.
طبیعت بکر روستاهای ونایی، توده زن و بندیزه بروجرد و دیگر مناطق این شهرستان باعث شده مهمانان زیادی به بروجرد سفر کنند و از مناظر طبیعی وزیبای این نقطه خوش آب و هوا استفاده کنند.
بروجرد شهر ارزان برای گردشگری است ولی متاسفانه بسیاری از ظرفیت های این شهرستان زیبا درنطفه خفه شده و توجهی به پتانسیل های صنعت توریسم نشده است.
این روزها سهم شهر بروجرد ترافیک سنگین خیابان ها از حضور مسافران در شهراست گردشگرانی که سردرگم یافتن مکان های تفریحی و توریستی هستند و نهایت به طبیعت بکر و زیبای اطراف شهر پناه می برند.
برنامه ریزی دقیق و منسجم برای حضور مسافران در شهر یکی از نیازهای اساسی بروجرد است تا بتوان ازظرفیت های گردشگری برای توسعه و آبادنی شهر بروجرد استفاده کنیم.
با بررسی میدانی و گشت و گذاری در شهر و مشاهده پلاک خودروها می توان حجم مسافران به این شهررا به نظاره نشست.
متاسفانه هیچ برنامه ای در شهر بروجرد برای استفاده از ظرفیت های گردشگران و مسافران وجود ندارد و این موضوع مستلزم برنامه ریزی دقیق مسئولان مرتبط است.
یکی ازمدیران مجتمع های گردشگری بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از قدیمی ترین گردشگاه های شهرستان بروجرد منطقه تک درخت بوده که به دلیل آب و هوای خنک و طبیعت بکر زبانزدعام و خاص است.
علیرضا گلی افزود: منطقه تک درخت بروجرد در بخش اشترینان واطراف روستای بندیزه واقع شده که مدت ها است دیگر گردشگری را به خود ندیده و فقط مردم منطقه از آن استفاده می کنند.
به گفته وی مسئولان باید با معرفی مناطق گردشگری شهرستان بروجرد درفصل تابستان مسافران و گردشگران را به سمت مناطق بکر طبیعی بکشانند و باعث رونق اقتصادی این مناطق شوند.
وی اظهارکرد: در مجتمع گردشگری باغ مجنون که درابتدای جاده توده زن و خشتیانک واقع شده امکاناتی توسط بخش خصوصی فراهم شده که مسافران و گردشگران ماهی گیری کنند و درهمان مکان ماهی طبخ شده را میل کنند و از فضای سبز و درختان و آب و هوای خنک بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: این مکان های کم نظیردرمنطقه بکراشترینان از نظر بسیاری از گردشگران مخفی مانده که معرفی ظرفیت های گردشگری این منطقه دست خوش برنامه ریزی دقیق مسئولان است.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد گفت: ستاد خدمات سفر یک ستاد دائمی است وهمه دستگاه های مرتبط با سفر باید آمادگی دائمی داشته باشند.
حجت اله یارمحمدی افزود: به دلیل تلاقی تعطیلات عید سعید فطر با تابستان حجم سفربه شهرستان بروجرد افزایش یافته و دراین راستا می طلبد که هم دولت ومردم برنامه ریزی داشته باشند.
وی اظهارکرد: شهرستان بروجرد دارای پنج منطقه نمونه گردشگری است که متاسفانه تاکنون یک سرمایه گذار که بتواند دراین مناطق سرمایه گذاری کرده و باعث رونق گردشگری شود وجود نداشته است.
وی اضافه کرد: درمیان روستاهای مناطق گردشگری شهرستان بروجرد باید یک فرهنگ سازی صورت گیرد که خودشان دست به کار شده و از ظرفیت گردشگری روستای خود استفاده کرده و کسب درآمد کنند.
وی بیان کرد: این فرهنگ سازی که روستائیان می توانند ازوجود گردشگران کسب درامد داشته باشند درروستای ونایی بروجرد جا افتاده است و مردم این روستا نحوه برخورد با مسافران را به خوبی می دانند وکسب درامد خوبی نیز دراین راستا دارند ولی این میزان کافی نیست و باید بیشتر کار شود.
رئیس میراث فرهنگی بروجرد ادامه داد: سال به سال تعداد مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان بروجرد افزایش می یابد واین موضوع مستلزم همکاری همه دستگاه ها مرتبط با سفردرشهرستان است تا بتوانیم به خوبی ازاین ظرفیت که باعث رونق اقتصادی می شود استفاده کنیم.
یارمحمدی گفت: اداره میراث فرهنگی بروجرد درایام تعطیلات عید فطرو تابستان کلیه خانه های تاریخی شهررا آماده بازدید مسافران کرده و برنامه ریزی لازم را برای حضور مسافران انجام داده است.
وی اظهارکرد: میراث فرهنگی در این مدت بازدیدهای نظارتی خود از مکان ها و اماکن تفریحی و تاریخی را در راس کارها قرارداده است.
به گزارش خبرنگارایرنا شهرستان بروجرد با حدود350 هزار تن جمعیت دارای 2 بخش اشترینان و مرکزی است که صنعت گردشگری می تواند رونق اقتصادی را به این شهرستان وارد کند.
7273/7190 خبرنگار:علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.