به گزارش خبرنگار ایرنا علاالدین بروجردی چهارشنبه در نشست جمع بندی بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از بافت های تاریخی و فرسوده شهر بروجرد درهتل زاگرس بروجرد افزود: مردم از بی توجهی مسئولان استانی به شهر تاریخی و فرهنگی بروجرد گله مند هستند و این موضوع نیازمند توجه جدی است.
به گفته وی تقسیم بودجه های میراث فرهنگی برای شهرستان بروجرد عادلانه نیست واین شهرستان با توجه به اماکن تاریخی فراوان اعتبارات اندک دریافت می کند.
وی اظهار کرد: مسجد امام (ره) و مسجد جامع شهر بروجرد قدمت بالایی دارند و ردیف بناهای تاریخی کم نظیرایران و جهان هستند براین اساس باید برای احیا و مرمت و بازسازی و آزاد سازی حریم آنان تلاش های جدی و بیشتری صورت گیرد.
نماینده مردم بروجرد واشترینان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: احیای بافت تاریخی شهر بروجرد یک برنامه زمانبندی دقیق نیاز دارد تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن بافت تاریخی شهر را احیا کنیم.
مدیر کل راه و شهر سازی لرستان نیز دراین نشست گفت: هدف از بازسازی بافت فرسوده شهری برگشت هویت اصلی به محلات جهت بازگرداندن شادابی به محله ها است.
علیخانی افزود: در بافت فرسوده شهر باید مردم را ترغیب کنیم که خانه های پدری خود را احیا کنند و برای این موضوع ایجاد انگیزه بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: مقرر شد که مطالعات احیای بافت فرسوده شهر بروجرد را شهرداری این شهر انجام دهد که متاسفانه این نهاد خدمات رسان در اجرای این مهم کوتاهی کرده است.
وی اضافه کرد: برای احیای بافت تاریخی و فرسوده شهر بروجرد هیچگونه کمبود اعتبارات وجود ندارد فقط دستگاه های مرتبط مانند آب و برق و گاز و میراث فرهنگی و شهرداری باید پای کار باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا معان وزیر راه و شهر سازی به همراه بروجردی نماینده مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و مدیر کل راه و شهر سازی لرستان و فرماندار بروجرد و جمعی از خبرنگاران و مسئولان شهرستانی و استانی از بافتهای تاریخی و فرسوده شهر بروجرد بازدید کردند.
شهرستان بروجرد دارای 271 هکتار بافت تاریخی و 219 هکتار بافت فرسوده شهری می باشد.
در پایان این جلسه مصوب شد که مبلغ 250 میلیون تومان برای بازسازی جلوخان مسجد امام و 50 میلیون تومان نیز برای بازسازی و استحکام بخشی به کاروانسرای حافظی در بازار تاریخی بروجرد اختصاص داده شود.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.