به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان در استانداری با اشاره به نامگذاری سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: خوشبختانه شرایط مناسبی برای تولید در استان لرستان فراهم شده است.
وی در خصوص رسیدگی بانک های عامل به درخواست متقاضیان فعالیت های تولیدی گفت: بانک ها مکلف هستند ظرف 15 روز نسبت به تکمیل پرونده متقاضیان اقدام کنند و اگر این روند بیش از این زمان طول بکشد بانک ها موظف هستند علت تاخیر را در قالب یک گزارش به صورت مکتوب به ستاد اعلام کنند.
بازوند به مشکل تولید کنندگان در خصوص تمدید وام سرمایه در گردش اشاره و اظهار کرد: بانک ها قبلا اعلام کرده بودند که اگر کسی مایل به تمدید سرمایه در گردش است باید اقدام به تهیه پیش فاکتور مجدد نماید که این موضوع موجب پرداخت هزینه از سوی متقاضی می شد لذا در این نشست مصوب شد که با همان فاکتورهای قبل٬ این مبالغ پرداخت شوند.
استاندار لرستان از اعطای کمک های فنی اعتباری به معنی پرداخت درصدی از سود بانک ها توسط دولت خبر داد و گفت: نزدیک به یکهزار و 200 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی تحت عنوان ارتقای شاخص اقتصادی به استان لرستان اختصاص داده شده است و پیش بینی می شود حدود 600 میلیارد ریال از این مبلغ را به طرح های تولیدی مانند اتمام ایستگاه های پمپاژ و کشاورزی و مابقی به کمک های فنی اعتباری برای پرداخت درصدی از سود متقاضیان اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه این مبلغ از یارانه رقم بسیار مناسبی است و می تواند جهش بسیار خوبی در تولید ایجاد کند، افزود: در واقع فردی که با وام 18 درصدی تسهیلات خود را دریافت کند در صورت تصویب ستاد تسهیل می تواند 50 درصد سود آن وام را از محل اعتبارات کمک های فنی اعتباری پرداخت کند که به طور قطع این کار می تواند مشوق خوبی برای سرمایه گذاران در استن باشد.
استاندار لرستان درخصوص برنامه دولت برای توسعه صادرات گفت: امسال بنا داریم که صادرات استان لرستان به رشد 28 درصدی برسد و باید گفت که در صورت همکاری همه دستگاه ها به طور قطع به این رقم دست پیدا خواهیم کرد چرا که لرستان ظرفیت این حجم از صادرات را به خوبی دارد.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.