به گزارش خبرنگارایرنا محمد پرهام، فریبرز محسنی، محمد بیاتی و رضا بهنود روز شنبه درنشست مطبوعاتی در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در بروجرد بر حمایت رسانه ها و خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی در جلوگیری از فساد ورانت خواری در شهر تاکید کردند.
محمد پرهام منتخب دوره پنجم شورای اسلامی شهر بروجرد اظهارکرد: رسانه ها بازوی توانمند مدیریت شهری هستند وبا کمک آنها می توان نقاط ضعف را در مجموعه شهر و شهرداری از بین برد ونقاط قوت را نیز بیش ازگذشته تقویت کرد.
وی اضافه کرد: شورای پنجم تلاش دارد با ایجاد جایگاه خبرنگاران در صحن علنی شورای شهرهمه اقدامات و برنامه های خود را در اتاقی شیشه ای به اطلاع شهروندان برساند.
پرهام افزود: با ایجاد اتاق شیشه ای و حضور مستمررسانه ها در جلسات شورای شهرازفساد وبه وجود آمدن رانت خواری جلوگیری شده و باعث می شود اعضای شورای شهردرمقابل تعهدات و وعده های خود به مردم گام بردارند.
وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر پنجم به دنبال تعامل سازنده با همه مردم، مسئولان ونمایندگان مردم درخانه ملت هستند وتلاش می کنند براساس این همکاری ومشارکت گروهی شهر را از بن بست های موجود رها کنند.

**شهروندان بروجردی انتظار معجزه از شورای شهر پنجم نداشته باشند
این مدرس دانشگاه ادامه داد: با توجه به حجم مشکلات شهرداری بروجرد مردم نباید انتظارمعجزه از شورای شهر داشته باشند، اعضای منتخب مردم در پنجمین دوره شورای شهربا ترسیم برنامه های منسجم تلاش خواهد داشت مسیر را بهتر از گذشته در راستای حمایت از کارکنان شهرداری و توسعه شهر و رفاه نسبی مردم هموار نماید.
پرهام افزود: پول و سرمایه در دنیای مدرن جایی می رود که برای آن احترام و امنیت وجود داشته باشند و برای رهایی از ساختاردموکراسی بیمار باید با ایجاد زیرساخت ها درآمد پایدارایجاد کرد.
وی ادامه داد: بروجرد با توجه به محروم ماندن از فرودگاه، قطار تنها می تواند در راستا ی توسعه صنعت گردشگری با توجه به جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعی که دارد توسعه یابد و اقتصاد خود را رونق دهد.
منتخب دوره پنجم شورای شهر بروجرد گفت: دراین شهر بسیاری از فرصت ها مغفول مانده در حالی که می توان از بسیاری امکانات موجود در راستای رونق اقتصادی استفاده نمود و به عنوان نمونه با توجه به تولید روزانه حدود 200 تن زباله می توان به جای دفن این طلای کثیف با ایجاد کارخانه بازیافت درآمد پایدارایجاد نمود.
پرهام اظهارکرد: شورای اسلامی شهر بروجرد مربوط به این شهر و مردم ان است و تلاش دارد با چابک سازی ضمن حمایت از خانواده شهرداری در راستای توسعه رونق اقتصادی، ارتقا سطح مبلمان شهری و ایجاد درآمد پایدار به رسالت سنگین خود در مقابل رای مردم جامعه عمل بپوشاند.
وی با اشاره به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بروجرد گفت: برای توسعه و رونق اقتصادی در بروجرد باید بسترها را فراهم نمود و زمانی که بستر فراهم شود سرمایه گذار به راحتی اقدام به سرمایه گذاری می کند.

** چشم انداز 1414 شهرداری بروجرد در حال تدوین است
منتخب دیگردوره پنجم شورای شهر بروجرد گفت: شورای پنجم با ترسیم برنامه افق 1414 که نیاز به تیمی تخصصی و کارآمد دارد تلاش خواهد داشت با بهره گیری از توانمندی ها، ظرفیت های بالا بروجرد را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.
فریبرز محسنی افزود: در گذشته در حق بروجرد ظلم های فراوانی وارد شده و اجازه نداده اند به جایگاهی که شایسته آن است برسد در این راستا انتظارمی رود در شورای پنجم با حمایت رسانه ها و همکاری وهماهنگی مسئولان شهری واستانی بتوان مشکلات این شهر را به طور جدی برطرف کرد.
وی تاکید کرد:بر طرف کردن این مهم با وحدت، همدلی و هماهنگی بین اعضای شورای شهرمحقق خواهد شد.
محسنی با اشاره به مشکلات اقتصادی در سطح کلان در کشور بیان کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی و رونق فضای شهر بروجرد باید صنعت گردشگری در راستای ایجاد درآمد پایدار دراین شهرکمک کرد.
وی ادامه داد: شهرداری می تواند با ارائه برنامه ای مدون و منسجم زمینه جذب توریست و سرمایه گذار را در این شهر با توجه به وجود منابع طبیعی و گردشگری زیبایی مانند سراب های پرآب، روستای گردشگری ونایی، فیال و گلدشت بررونق اقتصادی و درآمد پایدار برای خود استفاده بهینه را ببرد.
منتخب دوره پنجم شورای شهر بروجرد اضافه کرد: در این دوراز شورای اسلامی شهربروجرد تلاش خواهد شد تا این پارلمان محلی به جایگاه واقعی خود برگردد در این راستا نیز برنامه هایی در حال انجام است.
محسنی بیان کرد: برای رساندن شهر بروجرد از نظر توسعه به جایگاه واقعی خود ازهمه افرادی که توانمندی لازم را برای شهردارشدن دارند براساس دو مولفه جدا ازسابقه شهردار بودن و انجام کاراجرایی، کارآمد بودن، پاک دست بودن ونفوذناپذیری در آینده نزدیک اقداماتی صورت خواهد گرفت.
فریبرز محسنی گفت: شهرداری بروجرد جای آزمون و خطا نیست و نیاز به مدیریت جهادی توام با علم، اخلاق و دانش دارد.
وی تاکید کرد: جذب سرمایه گذارازسوی شهرداری به این گونه نیست که زمین و همه خدمات از سوی شهرداری دراختیار گذشته شود بلکه این خدمات پایاپا است.

**رسانه ها ظرفیت های شهر بروجرد را به سرمایه گذاران معرفی کنند
منتخب مردم بروجرد درپنجمین دوره شورای اسلامی شهر گفت: رسانه ها به کمک شورا بیایند و ظرفیت ها و پتانسیل های شهر را به سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی کنند.
محمد بیاتی اظهارکرد: رسانه ها در جذب گردشگر و معرفی مناطق گردشگری طبیعی، مذهبی و تاریخی بروجرد سهم قابل توجهی دارند که باید در این راه تلاش نمایند.
وی بیان کرد: رسانه ها به عنوان چشم و گوش جامعه با بیان زشتی و زیبایی شهر به توسعه و آبادنی کمک کنند.
منتخب مردم بروجرد درپنجمین دوره شورای اسلامی شهراضافه کرد: مدیریت شهری وشهرداری نیز باید به زمان ومکان توجه داشته باشد در این راستا باید برای انجام کارهای مهم واولویت بندی را در نظرداشته باشد.
بیاتی با اشاره به وضعیت نامناسب شهرداری بروجرد ادامه داد: اولویت اصلی مدیریت شهرداری باید آوردن نان بر سر سفره کارگران باشد زیرا تا این موضوع مهم در شهرداری رفع نشود توسعه و عمران شهری اتفاق نخواهد افتاد.
وی افزود: برای جذب گردشگر به شهر بروجرد ظرفیت های بسیاری وجود دارد که می شود با آنها درآمد پایدارایجاد کرد.
بیاتی بیان کرد: شهر بروجرد برای پیشرفت و توسعه نیاز به زیرساخت های گردشگری مانند فضای سبز مناسب مانند پارک و شهربازی دارد که متاسفانه از این ظرفیت که باعث درامد پایدار می شود در شهر بروجرد خبری نیست.
این عضو شورای شهرگفت: یکی از دغدغه های اصلی شهرداری بحث حقوق معوقه کارگران است که باید به صورت عملی وارد کارشویم تا بتوانیم این موضوع مهم را مدیریت کنیم.
بیاتی افزود: هیچ یک از قسمت های اداری شهرداری بروجرد آماردقیقی از تعداد کارگران ندارند و با تحقیقی که انجام شده برخی از پرسنل شهرداری از شهرداری حقوق دریافت می کنند ولی در جایی دیگر مشغول کار هستند.
وی اضافه کرد: سرپرست شهرداری بروجرد برای بهبود وضعیت موجود شهرداری سه سال وقت می خواهد و این زمان زیادی است.
وی اظهار کرد: یکی از مطالبات به حق مردم این است که شورای شهر پنجم مستقل باشد وهیچ فردی در بیرون شورا نتواند برای شورای شهروشهرداری تصمیم بگیرد.

** برای توسعه وپیشرفت شهر باید احساس امنیت برای سرمایه گذار به وجود بیاید
یکی دیگراز اعضای شورای شهر پنجم دراین نشست گفت: یکی از راه های ایجاد درامد بی درد سر و پاک برای شهرداری جذب گردشگر و توریست است که این مهم باید با ایجاد احساس امنیت برای سرمایه گذاری فراهم شود.
رضا بهنود اظهارکرد: درکشورامنیت مطلوبی برقرار است ولی احساس کردن این مهم برای سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی وجود ندارد.
وی افزود: برای توسعه، عمران و آبادانی باید منابع جدید ایجاد کنیم و ازانحصاری کردن منابع برای در اختیارگرفتن افراد خاص جلوگیری کنیم.
منتخب دوره پنجم شورای شهربروجرد اضافه کرد: تجدید پایه ها و بسترهای اجتماعی و فرهنگی شهر می تواند به توسعه کمک کند زیرا سرمایه اجتماعی در جامعه ما خلا دارد و مردم تا سرمایه اجتماعی نباشد اعتماد کافی برای سرمایه گذاری ندارند.
بهنود بیان کرد: باید چگونگی برخورد مناسب با سرمایه گذار و گردشگر را در بین به مردم جامعه ترویج کنیم تا مسافرضمن سفر به شهر ما احساس آرامش و آسایش کند زیرا گردشگران برای راحتی مسافرت می کنند.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب شهرداری بروجرد اضافه کرد: این اوضاع نا به سامان گودالی عمیق دربدنه شهرداری ایجاد کرده است ورفع این مهم نیاز به مدت زیادی دارد.
مدرس دانشگاه بیان کرد: سکاندارشهربروجرد باید مدیریت بحران را فرا گرفته باشد وفردی می تواند اسن شهر را از این گودال عمیق خارج کند که تاکنون در شهرهایی مانند بروجرد مدیریت کرده باشد.
بهنود با اشاره به اینکه شهردارباید از بند لابی های زر و زور به دور باشد گفت: شورا و شهرداری باید با شفافیت کارهای خود را در پیشگاه مردم انجام دهند.
/6052/7190/7273 خبرنگاران: آمنه صارمی - علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.