به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیر کل حفاظت و محیط زیست استان  لرستان گفت:با توجه به برگزاری ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران با هدف شناسایی بهترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در سطح ملی و بین المللی و نمایش عمومی آن ها به منظور ارتقای آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست جلسه هم اندیشی در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره در استان برگزار شد که در این جلسه بر هماهنگی دستگاه ها و ادارات ذیربط جهت اجرای بهتر این جشنواره در استان تاکید شد.

مسوول برگزاری جشنواره فیلم سبز لرستان افزود: جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران مهمترین رویداد فرهنگی، هنری و محیط زیستی کشور است که درسال 77 پایه گذاری شده و تا کنون 5 دوره از آن برگزار شده است، امسال هم ششمین دوره این جشنواره است که لرستان هم یکی از برگزارکنندگان است.

مهرداد فتحی بیرانوند بیان داشت: همان گونه که ما محیط زیست را از گذشتگان به ارث می بریم باید امانت دار آن باشیم و آن را به آیندگان بسپاریم. پس باید درحفاظت از آن بکوشیم و گام نخست این کوشش چیزی جز ترویج فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست نیست.

مسوول برگزاری جشنواره فیلم سبز لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: مهمترین اهداف این جشنواره ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست، تشویق، تولید، شناسایی و ترویج آثار و فعالیت های هنری فرهنگی ارزشمند با کیفیت و موثر در جهت افزایش فرهنگ حفاظت محیط زیست است.

رییس آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و مسئول ستاد هماهنگی اجرایی جشنواره فیلم سبز هم به موضوع جشنواره اشاره کرد و گفت: موضوع محوری ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز، اقتصاد سبز با تمرکز بر گردشگری پایدار حمل و نقل و انرژی پاک است.

بهمن بیرانوند افزود: شاخه های مختلف هنر و به ویژه سینما در روند فرهنگ سازی برای حفاظت محیط زیست می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 676775
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.