به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه ساماندهی و طراحی شهری رودخانه خرم آباد در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه اجرای این طرح لرستان را به مقصد گردشگری قابل توجهی تبدیل می کند ، ادامه داد : یکی از طرح های حیاتی حائز اهمیت خرم آباد این رودخانه است که باید مردم با این رودخانه زندگی کنند در حالیکه تاکنون این روخانه نه تنها تبدیل به فرصت نشده است بلکه تهدیدیبرای شهر بوده است.
وی با اشاره به ابهامات موجود در طرح مشاور این طرح بیان کرد: در راستای اجرایی شدن این طرح طول مسیر و برآورد نهایی اجرای این طرح، دستگاه اجراکننده و تکلیف زیرگذرهای شهرستان باید مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه راهبردها مشکلی از این طرح حل نخواهد کرد،اظهار کرد: تکلیف کار اجرایی این طرح و میزان دبی آب وحشی و خطرناک این شهرستان باید در مطالعات مورد توجه قرار گیرد.
بازوند افزود: در مسیر این رودخانه 2 پل تاریخی صفوی و شاپوری وجود دارد که باید طرح ساماندهی به گونه ای مطالعه و آماده شود که بتوان ردیف ملی آن را کسب کرد.
به گفته وی با اعتبار استانی قادر به انجام این طرح نیستیم و منابعی برای اجرای آن در شهرداری خرم آباد وجود ندارد و به همین منظور باید ردیف قانونی از بودجه گرفت.
بازوند با اشاره به اینکه این طرح در سفر هیات دولت در سال 93 مصوب شده است، بیان کرد: افکار عمومی مطالبه گر ضرورت اجرای این طرح است و درصورتیکه این طرح در سال جاری آماده نشود فرصت ردیف ملی آن از دست می رود.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.