به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این جلسه که با حضور تمامی اعضاء و به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید، فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ابتدا درخصوص وضعیت محیط زیست و چالشهای آن بویژه در استان لرستان و همچنین وضعیت پدیده ریزگردها در استان توضیحاتی ارائه نمود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید موضوع ریزگردها و رفع مشکلات ناشی از آن بطور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته و تمام دستگاهها موظفند جهت برطرف کردن کانون های بحران اقدامات موثری در این زمینه انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کانون و منشاء 90 درصد گرد و غبارها در خارج از کشور می باشد براصلاح  کانون های داخلی جهت جلوگیری از گسترش این کانون ها و کاهش گرد و غبار در کشور تاکید نمودند.

ایشان در ادامه ضمن تشریح وظایف دستگاههای ذیربط به بررسی عملکرد  و گزارشهای ارائه شده توسط دستگاههای اجرایی استان در خصوص مقابله با پدیده ریزگردها پرداخت و خواستار تعهد و جدیت بیشتر دستگاهها درخصوص انجام وظایف مشخص شده در سند جامع مقابله با گرد و غبار استان و ارائه گزارش اقدامات  به دبیرخانه این کارگروه شد.

در ادامه این جلسه مدیران و مسئولین دستگاههای اجرایی نیز به تشریح عملکرد و اقدامات انجام شده در اینخصوص پرداختند؛ این جلسه با جمع بندی ریاست سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان و تاکید بر اجرای کامل سند مقابله با گرد و غبار در استان و نیز اجرای پروژه ها و برنامه هایی در خصوص مقابله با پدیده گرد و غبار و کاهش اثرات آن به پایان رسید.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 673752
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.