به گزارش ایرنا ، غلامرضا آقامیرزایی روز سه شنبه در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختراظهار داشت:با توجه به اولویت های ابلاغی در این برنامه ، طرح ها و برنامه های منسجمی با هر یک از دستگاه ها تنظیم شده که باید به طور منظم در دستور کار قرارگرفته و اجرا شود .
وی افزود: باید در همه کمیته های شورا به نحوی برنامه ریزی شود که در پایان هر 6 ماه به اهداف مورد نظرخود برسیم.
به گفته وی در حوزه پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر در استان لرستان اقدام های صورت گرفته که نتایج آن بلندمدت بوده و نیازمند زمان است.
آقامیرزایی افزود : رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پیشگیرانه و اجتماعی شدن آن است که خانواده ها و اقشار مختلف مردم نقش بسزایی در این زمینه دارند.
وی همچنین افزود:برنامه های این شورا شامل پنج عنوان مقابله با عرضه، فرهنگی و پیشگیری ، درمان و حمایت های اجتماعی ، صیانت و مشارکت های مردمی تدوین شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت : در حوزه صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت های مردمی با محوریت سازمان های مردم نهاد و خیران هدف کمک به خانواده هایی است که افراد معتاد دارند و همچنین صیانت از بهبود یافتگان است.
آقا میرزایی افزود: شهرستان پلدختراز لحاظ اعتیاد به مواد مخدر یکی از شهرستان های پاک استان لرستان است که چنانچه با جدیت به بحث پیشگیری ورود نشود آلوده خواهد شد.
وی با بیان این که جمع آوری قلیان و قلیان سراها در پلدختر کار به موقعی بود گفت: اعتیاد به مواد مخدر از قلیان و سیگار شروع می شود که متاسفانه این موضوع تمام جامعه و خانواده ها را آزار می دهد و 90 درصد از کسانی که به قلیان روی می آورند زیر 30 سال هستند.
وی از تشکیل صندوق مالی برای کمک به درمان معتادان در شهرستان پلدختر خبرداد و افزود: در این رابطه باید اساسنامه تشکیل شود اما متاسفانه خیرین در استان لرستان کمتر به بحث مبارزه با مواد مخدر کمک می کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: در شهرهای پلدختر و معمولان لازم است نسبت به احداث رایگان مهدهای کودک اقدام شود تا به کودکانی که سرپرست خانواده های آنها به دلیل اعتیاد ، بضاعت مالی ندارد وعده غذایی داده شود.
آقا میرزایی افزود: 70 سمن در استان لرستان در بحث پیشگیری مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که از این تعداد 56 سمن فعال هستند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
/6060/7272
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.