بهمن بیرانوند روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: تهیه والزام به استفاده ازتجهیزات ایمنی و بهداشتی درکشتارگاه دام شهرداری بروجرد هم اکنون در حال انجام است و در این راستا جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.
وی اظهارکرد: کارگران و قصابان شاغل درکشتارگاه ازجمله کسانی هستند که احتمال ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام در آنها بالا است، براین اساس در جهت حفظ سلامت و ایمنی، نسبت به بکارگیری تجهیزات بهداشتی کمال دقت را داشته باشند.
سرپرست کشتارگاه دام شهرداری بروجرد اضافه کرد: با همکاری شبکه دامپزشکی، شهرداری و پیگیری های سرپرست و کادر بهداشتی کشتارگاه، همه پرسنل شاغل در کشتارگاه ازلباس کار، چکمه، ماسک و دستکش استفاده می کنند.
بیرانوند درخصوص ضرورت استفاده از ماسک و دستکش ادامه داد: درحال حاضر تب کریمه کنگو به عنوان یکی از بیماری های پرمخاطره جامعه مورد توجه قرار گرفته است، که از مهمترین راه­های انتقال آن تماس با خون و لاشه آلوده به ویروس عامل بیماری است.
وی به شهروندان توصیه کرد از خرید گوشت و سایر فرآورده های دامی خارج از زنجیره بهداشتی کشتارگاه پرهیزکنند و پس از تهیه گوشت قرمز24ساعت در دمالی یخچال نگهداری شود.
سرپرست کشتارگاه دام شهرداری بروجرد تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون مواردی از بیماری تب کریمه کنگو دراین شهرستان دیده نشده است.
شهرستان بروجرد با بیش از 350هزارتن جمعیت دارای یک کشتارگاه صنعتی است که روزانه بین 150 تا 200 راس دام سبک وسنگین در آن ذبح می شود.
6052/7273 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.