شهرام میررضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این آتش سوزی ساعت 14 روز جمعه 19 خردادماه جاری در منطقه کوهدشت رخ داد که نیروهای اداره منابع طبیعی به محل اعزام شدند.
وی افزود: با توجه به سخت گذر بودن منطقه و کمبود امکانات ، عملیات اطفای حریق با مشکل مواجه بود که در نهایت با تلاش نیروهای اداره منابع طبیعی پلدختر و معمولان ونیروهای مردمی و طبیعت دوست منطقه بن لار و زیودار آتش ساعت 5 بامداد امروز یکشنبه مهار شد.
وی گفت: این آتش سوزی از سمت محدوده شهرستان کوهدشت شروع شد که به دلیل وزش باد شدید به محدوده شهرستان پلدختر سرایت کرد.
میررضایی افزود: کارشناسان جهت برآورد میزان خسارت وارده به منطقه اعزام شدند وهم اکنون در حال بررسی ، تهیه نقشه و ارزیابی هستند.
وی از تلاش مردم منطقه بن لار و زیودار در مهار آتش سوزی تقدیر کرد و افزود: منشا و دلیل این آتش سوزی ها انسانی است که تلاش برای شناسایی عامل یا عاملان آن از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان ادامه دارد.
میررضایی عامل مهم در کاهش آتش سوزی را فرهنگ سازی و آگاهی رسانی به افراد جامعه دانست و خاطر نشان کرد: از اقدامات مهم در راستای شهرستان پلدختر دارای 361 هزار هکتار عرصه ملی می باشد که از این تعداد 242 هزار هکتار جنگل و 119 هزار هکتار مرتع است.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
/6060/7272
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.