به گزارش خبرنگار ایرنا جعفر قاضی عصر شنبه در نخستین همایش خیرین مسکن ساز استان لرستان در محل سالن همایش های دانشگاه علامه طباطبایی خرم آباد تحقق این مهم را مستلزم جذب منابع فراوان مالی دانست و افزود: 52 میلیارد ریال از محل سهمیه ای که نهادهای مختلف برای مسکن خانواده های دارای 2 عضو معلول اختصاص داده بودند جذب شد و لرستان رتبه نخست را در جذب این منابع از آن خود کرد.
وی اظهار کرد: در این انجمن علاوه بر ساخت و ساز٬ 95 فقره تسهیلات جعاله به مبلغ هشت میلیارد و 300 میلیون ریال جذب و در اختیار متقاضیان قرار گرفت و همچنین افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال کمک بلاعوض به خانواده های نیازمند اعطا شد.
قاضی از تقبل بازپرداخت اقساط 30 خانوار توسط انجمن خیرین مسکن ساز استان به مبلغ 430 میلیون ریال خبر داد و گفت: اهدای زمین رایگان توسط خیرین نیز در دستور کار است که تاکنون تامین 400 هکتار از آن محقق شده است.
رئیس هیات مدیره خیرین مسکن ساز لرستان میزان کمک خیرین در 2 سال گذشته را سه میلیارد و 480 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: فعالیت بی وقفه اعضای انجمن بسیاری از مشکلات را حل کرد اما هنوز در ابتدای راه هستیم و نیازمند همکاری همه دستگاه های استان در این مورد می باشیم.
وی از پیشرفت 20 درصدی طرح های این انجمن در ساخت مسکن مهر خبر داد و گفت: یک طرح 45 واحدی ساخت مسکن در منطقه پشت بازار نیز در دستور کار است که پس از بررسی های لازم به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
مدیرکل حساب 100 امام و مشارکت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت: چهار هزار و 500 واحد برای خانوارهای دارای 2 معلول عملیاتی شده و یکهزار و 500 واحد دیگر نیز آماده بهره برداری است.
کیومرث سلگی با بیان اینکه نباید تمرکز ما صرفا بر روی احداث باشد، افزود: در زمینه تعمیرات و تامین هزینه های رهن منزل نیز می توانیم فعالیت های مفید و اثرگذاری داشته باشیم.
وی استفاده از ظرفیت و توانایی لرستانی های مقیم مرکز را یکی از راهکار های مهم و اثرگذار در تامین مسکن افراد نیازمند عنوان کرد و افزود: منابع دولتی محدود است و اگر ما بتوانیم در این زمینه فعالیت های لازم را انجام دهیم به طور قطع از استان های پیش رو در تهیه مسکن برای نیازمندان و معلولان خواهیم بود.
سلگی گفت: انتظار داریم مدیران ارشد استان لرستان از منابع موجود خیرین در این خصوص استفاده لازم را بکنند.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.