خدانظر دریکوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان به مدت دو ماه در 23 پایگاه سنجش اجرا می شود.
وی ادامه داد: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش ، بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی با محوریت آموزش و پرورش استثنایی اجرا می شود.
دریکوند با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شامل 2 مرحله ارزیابی است گفت: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، ارزیابی دید رنگ، ارزیابی شنوایی، گفتاری ،‌آمادگی تحصیلی،‌ اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، اختلالات دهان و دندان ، جلدی و اوتیسم است.
به گفته وی مرحله معاینه بالینی و تخصصی جهت بررسی دقیق تر بخش دیگری است که در صورت ضرورت و برحسب نوع ارجاع نو آموز به منظور بررسی دقیق تر به نیروهای تخصصی جهت معاینات بینایی و شنوایی انجام خواهد شد.
دریکوند بیان کرد: ارزیابی تخصصی آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی و اوتیسم صرفا در مراکز و کلینیک‌های وابسته به آموزش و پرورش استثنایی به صورت رایگان انجام می شود.
وی با بیان اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در مناطق عشایری و صعب العبور به صورت رایگان انجام می شود ،ادامه داد:پیش بینی می شود بیش از 500 نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در مناطق عشایری استان سنجش شوند.
در حال حاضر 320 هزار دانش آموز در 24 شهرستان و منطقه استان تحصیل می کنند.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.