به گزارش خبرآنلاین لرستان ،شاید تا کنون مطالب زیادی در خصوص سبوس برنج و خواص ویژه آن در تامین زیبایی و سلامت و پوست و مو، نشنیده باشید.

اما مطمینا وقتش رسیده است که اطلاعاتتان را درباره این محصول مهم و موثر در تضمین زیبایی و شادابی پوست و مویتان ، افزایش دهید.

سبوس برنج غنی از پروتئینها و مواد معدنی نظیر فسفر، پتاسیم، منیزیم و سیلیس و همچنین انباشته از ویتامینهای گروه ب و ویتامینهای آلانتوئین و گامااوریزانول می باشد.

پیشینه ای از سبوس برنج:
برنج یکی از غذاهای اصلی مردم آسیاست و به مقادیر زیاد در چین، هندوستان، ژاپن، تایلند، فیلیپین و ایران کشت می گردد. پوست برنج را به وسیله آسیابهای سنگی جدا می کنند و سپس برنج به دست آمده را که برنج قهوه ای نامیده می شود، پوست می کَنند و برنج سفید شده را به دست می آورند که مصرف غذایی دارد و سبوس محصول فرعی آن می باشد. اما خوبست درباره خواص و تاثیرات سبوس بر روی پوست و مو هم مطالبی بدانید.

اثرات سبوس برنج بر پوست و مو
موردی که باید در ابتدا بیشتر درباره آن بدانید« خواص برنج و روغن» آن برای پوست است. اگر شما تا به حال از این روغن برای تمیز کردن پوست صورت تان بهره برده باشید ، حتماً متوجه شده اید که خاصیت پاک کنندگی این روغن نقره فام، بسیار بالاست.

اما این تنها قسمت کوچکی از قضیه است، چرا که جنس چرب این روغن باعث می شود که برنج خاصیت لایه برداری متوسط داشته باشد. این بدان معناست که اسیدهای چرب موجود در روغن برنج به سلول های شاخی و مرده سطح پوست متصل شده و آنها را به آرامی از روی پوست برمی دارد. این امر باعث می شود پس از ماساژ ملایم صورت با روغن برنج، پوست شما کاملاً صاف و نرم و براق شود.

روغن برنج و جوانی پوست
خاصیت دیگر روغن برنج، تغذیه پوست است. آنها که پوست خشک و چروک خورده ای دارند، بیشترین استفاده را از این منبع غنی اسیدهای چرب می برند. اگر یک شب، پوست تان را با برنج تنها بگذارید متوجه خواهید شد که اسیدهای چرب و آمینه بسیار ارزشمندی که به وفور در این روغن یافت می شوند، آرام آرام از لایه های سطحی پوست شما عبور کرده و به اعماق پوست وارد می شوند. از این رو است که مصرف طولانی مدت روغن برنج به صورت شبانه، روی پوست به افزایش خاصیت ارتجاعی و جوانی پوست و کاهش خط و خطوط پوست کمک قابل توجهی می کند.

عصاره سبوس برنج با تشکیل روغن برنج و جوانی پوست
خاصیت دیگر روغن برنج، تغذیه پوست است. آنها که پوست خشک و چروک خورده ای دارند، بیشترین استفاده را از این منبع غنی اسیدهای چرب می برند. اگر یک شب، پوست تان را با برنج تنها بگذارید متوجه خواهید شد که اسیدهای چرب و آمینه بسیار ارزشمندی که به وفور در این روغن یافت می شوند، آرام آرام از لایه های سطحی پوست شما عبور کرده و به اعماق پوست وارد می شوند. از این رو است که مصرف طولانی مدت روغن برنج به صورت شبانه، روی پوست به افزایش خاصیت ارتجاعی و جوانی پوست و کاهش خط و خطوط پوست کمک قابل توجهی می کند.

عصاره سبوس برنج با تشکیل یک لایه بر روی پوست بعد از شستشو از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و از پوست محافظت می کند.

در ژاپن، مدتها از سبوس برنج برای اعمال آرایشی و بهداشتی استفاده می شد. چونکه سبوس برنج رطوبت را در خود حفظ می کند و پوست را روشن کرده و از اثر صاف کنندگی پوست برخوردار است.

از عصاره طبیعی سبوس برنج در ساخت کرمهای پوستی استفاده می کنند تا خشکی پوست و ترک خوردگی سرآرنج، زانوها، پاشنه پا، دستها و نقاط دیگر بدن را رفع نماید.

استفاده از عصاره سبوس برنج تأثیرات مختلفی روی پوست بدن دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
*رطوبت دهی به پوست و جلوگیری از ترک خوردگی.
*نرم کردن پوست به طوری که همیشه حالت مرطوب داشته باشد.
*زدودن اکسیژن فعال از سطح پوست به منظور جلوگیری از تشکیل پروکسید چربی.
*اینوسیتول به عنوان یکی از اعضای خانواده ویتامین B ، رشد سلول های پوستی را افزایش می دهد.
*آریزانول مانع از پیری پوست شده و اشعه ماورای بنفش خورشید را جذب می کند. آریزانول گردش خون را بهبود بخشیده، ترشحات پوستی را افزایش داده و سلول های مرده پوست را از بین می برد.
*اسید فیتیک رشد سلول های پوستی را تحریک کرده و به عملکرد پوست کمک می کند و سلامت پوست را افزایش می دهد.

خواص سبوس برنج و تاثیرات آن بر مو
عاملی دیگری که در برنج باعث شده که برای پوست و موهایمان بسیار مفید باشد، وجود مقادیر قابل توجه ویتامین B در برنج است. افرادی که به سبب مشکلات روزمره یا ارث و یا فقر غذایی به ریزش مو مبتلا و به مطب پزشکان رفته اند، خوب می دانند که اولین دارویی که هر پزشکی پس از جستجو درباره علت بیماری برای آنها تجویز می کند، ویتامین های گروه B و به خصوص۵ B است چرا که این ویتامین خاصیت شگرفی در تحریک سوخت و ساز سلول های زنده و فعال پیاز مو دارد، یعنی همان چیزی که پوست را افزایش می دهد.

خواص سبوس برنج و تاثیرات آن بر مو
عاملی دیگری که در برنج باعث شده که برای پوست و موهایمان بسیار مفید باشد، وجود مقادیر قابل توجه ویتامین B در برنج است. افرادی که به سبب مشکلات روزمره یا ارث و یا فقر غذایی به ریزش مو مبتلا و به مطب پزشکان رفته اند، خوب می دانند که اولین دارویی که هر پزشکی پس از جستجو درباره علت بیماری برای آنها تجویز می کند، ویتامین های گروه B و به خصوص۵ B است چرا که این ویتامین خاصیت شگرفی در تحریک سوخت و ساز سلول های زنده و فعال پیاز مو دارد، یعنی همان چیزی که یک موی فعال برای زیستن و رشد کردن به آن نیاز دارد.

ترمیم پوست با برنج

اما کاربرد ویتامین B تنها به ریزش مو محدود نمی شود. این ویتامین در مواردی که فرد تحت عمل جراحی قرار می گیرد بسیار مفید است، چرا که تجویز خوراکی و موضعی آن ترمیم پوست را سرعت می بخشد. این امر باعث شده افرادی که اقدام به لایه برداری، میکرودرم ابریژنیا و لیزر درمانی می کنند، برای اینکه پوست شان زودتر ترمیم شود از کرم های موضعی با عنوان ب پانتنول یا دکس پانتنول استفاده کنند که حاوی ویتامین۵ B است.

پیشنهاد:

پیشنهاد ما در این زمینه « شامپو سبوس برنج پرمون » که یک محصول شناخته در سه نوع چرب، خشک و معمولی است را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. زیرا این محصول سرشار از عصاره سبوس و بسیار موثر برای شستشوی انواع پوست می باشد.

منبع/شرکت بهداشتی دکتر جهانگیر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 670068
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.