به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر افزود: در عملیات تروریستی اخیر همه سلیقه ها، مردم و جناح های مختلف با هم متحد شدند و اعلام انزجار خود را از این عملیات اعلام کردند.
وی گفت: باید بدانیم این داعشی های امروز، همان منافقین دهه 60 هستند که بی مهابا عموم مردم را ترور می کردند و امروز این تکفیری های ملعون مردم دردمند روزه دار را به رگبار بستند و تعدادی از آنها را به شهادت رساندند.
نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: به طور قطع چنین عملیات و اقدامات جنایتکارانه هیچ خللی در اراده مردم ایران ایجاد نخواهند کرد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی سخنان مقام معظم رهبری اشاره به تقابلی است که برخی بین عقلانیت و انقلابی گری ایجاد کرده اند.
آیت الله میرعمادی افزود: این عده با تمسک به عقلانیت می خواهند تفکر انقلابی گری، حزب الهی و بسیجی ها را بکوبند اما مقام معظم رهبری در سخنان خود در سالگرد ارتحال امام (ره) جلوی این انحراف را گرفتند و یادآور شدند که انقلابی گری هرگز جدای از عقلانیت نیست.
وی گفت: برخی دائم القا می کنند که هزینه های چالش با آمریکا و برخورد با آمریکا بسیار سنگین است اما غافل از اینکه هزینه های سازش با آنها بسیار سنگین تر است.
وی افزود: هزینه های ایستادگی در برابر ظلم در دنیا ممکن است با سختی هایی نیز همراه باشد اما در آخرت هزینه های ایستادگی در برابر ظلم افتخار و شهادت و مبارزه با ظلم افتخار است.
امام جمعه خرم آباد شعار همیشگی انقلابی گری را مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل دانست و گفت: امنیت کنونی کشور و ذلت، خواری و ننگ دشمن ثمره 38 سال مبارزه با آمریکا بعد از انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ' مبادا جلادان و خون خواران جای شهیدان را بگیرند' را یادآور شد و اظهار کرد: این جمله به ماجرای دهه 60 ومنافقانی اشاره دارد که با جنایت ها و عملیات ترویستی خود جان هزاران نفر را گرفتند اما اکنون بعد از 30 سال عده ای بدنبال تطهیر آنها هستند.
آیت الله میرعمادی افزود: این منافقان 418 عملیات ترویستی و 170 هزار ترور انجام دادند؛ آیا اینها باید امروز تطهیر شوند و آنهایی که در مقابل همین منافقان ایستادند باید مظلوم واقع شوند؟!
وی افزود: این هشداری بود که مقام معظم رهبری فرمودند که مواظب باشید ارزش های انقلاب به فنا داده نشوند و اندیشه های امام، اسلام و انقلاب دچار تحریف نشوند و باید این سخنان مقام معظم رهبری سرلوحه برای تمام مسئولان، دست اندرکاران و تحلیل گران باشد.
خطیب جمعه خرم آباد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص سند 2030 گفت: هیچ تردیدی نیست که روح این سند چیزی جز تحمیل فرهنگ غرب و ترویج سبک زندگی غربی نیست و روح حاکم بر این سند استقلال فرهنگی ما را از بین می برد.
وی افزود: برخی به جای متوقف کردن اجرای این سند با هشدار مقام معظم رهبری به توجیه آن می پردازند.
وی اضافه کرد: وزاتخانه های آموزش و پرورش و علوم می بایست با فرمایشات مقام معظم رهبری دستور توقف و جلوگیری از اجرای سند 2030 را می دادند نه اینکه دستور بررسی آن را بدهند.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه این وزارتخانه ها باید از رهبر معظم انقلاب عذرخواهی کنند، گفت: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این سند مطلقا جایز نیست باید فصل الخطاب باشد اما عده ای سهل انگاری کردند.
وی با بیان اینکه اجرای سند 2030 باعث از بین رفتن استقلال فرهنگی ما می شود، افزود: اجرای سند 2030 اهانت به معلمان است لذا ما می خواهیم مقام معلم و استقلال فرهنگی کشور حفظ شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان از وزارتخانه های آموزش و پرورش و وزات علوم خواست به طور جدی اجرای این سند را متوقف کنند و این مساله را ادامه ندهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شب های قدر گفت: حضرت علی (ع) هرگز برای قدرت و حکومت خود از دروغ، فریبکاری و نیرنگ استفاده نکرد و در حکومت او صداقت نخستین اصل مدیریتی و سیاست مداری است و باید این شیوه زندگی و حکومت داری او الگو باشد.
امام جمعه خرم آباد با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: صلح این امام همام را می توان نرمش قهرمانانه تاریخی نامگذاری کرد که اگر این صلح انجام نمی شد امروز هم خبری از اسلام ناب و دیانت نبود و ارزش این صلح با ارزش قیام امام حسین(ع) برابری می کند.
1920/3022
خبرنگار: مهری دریکوند ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.