به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی پنجشنبه شب در جشن گلریزان که توسط ستاد دیه لرستان برگزار شد، افزود: دستگیری از نیازمندان و گره گشایی از مشکل مردم از سیره معصومین بوده و بنا بر آموزه های دینی بر برطرف کردن نیاز نیازمندان و رفع حاجت حاجتمندان تاکید فراوانی شده است.
وی گفت: تاکید بر رفع نیاز نیازمندان تا جایی است که بهتر از حج و جهاد در راه خدا توصیف شده است.
امام جمعه خرم آباد افزود: جشن گلریزان که طی چند سال اخیر به همت ستاد دیه استان لرستان برگزار می شود امتحان و آزمایشی برای نیکوکاران، خیران و ثروتمندان است که چقدر در فکر همنوعان و نیازمندان هستند.
وی اظهار کرد: پارسال با همت و مساعدت خیرین، تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند و امسال نیز زندانیانی چشم به راه هستند و نگاهشان به دستان پر مهر خیران و نیکوکاران است تا گره از مشکل آنها گشوده شود.
امام جمعه خرم آباد افزود: در اسلام همواره مساله همدردی، عطوفت و مهربانی نسبت به یکدیگر رحیم بودن مورد تاکید قرار گرفته است.
وی گفت: ما مسلمان هستیم و مسلمانان ید واحدی هستند که سخاوت و بخشش به عنوان یک صفت ذاتی و درونی است که در دل انسان ها به ودیعه گذاشته شده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: بانوان جامعه ما با داشتن الگویی همچون حضرت خدیجه که همه ثروت و دارایی خود را در اختیار پیامبر اکرم(ص) گذاشت می توانند در کمک و مساعدت از نیازمندان پیشقدم باشند.
وی افزود: همین کمک ها باعث می شود تا خانواده های زندانیان جرائم غیر عمدی از آسیب های جدی همچون طلاق محافظت شوند و نظام خانواده در آنها مستحکم تر شود.
امام جمعه خرم آباد یاداور شد: شرکت در جشن گلریزان شرکت در خوبی ها و فضیلت ها است که طی چند سال اخیر برگزار می شود.
1920/3022
خبرنگار: مهری دریکوند ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.