به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد فرهنگی اجتماعی ساماندهی آسیب های اجتماعی لرستان افزود: آسیب های اجتماعی یکی از چالش های اصلی جامعه است و مسئولان نظام تاکید فراوانی بر رفع آسیب ها دارند لذا در سال 96 باید این ستاد را به طور جدی در راستای رفع مشکلات اجتماعی در سطح استان فعال کنیم.
وی اظهار کرد: مبازره با پنج آسیب اجتماعی حاشیه نشینی و بافت های فرسوده ، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و بی بند و باری در دستور کار قرار دارد.
استاندار لرستان بیان کرد: عدم توجه به این معضلات اجتماعی باعث بروز مشکلاتی در زیر پوست جامعه و کاهش سرمایه اجتماعی خواهد شد که در این صورت هزینه های هنگفتی در جامعه پرداخت خواهد شد.
بازوند با تاکید بر وظیفه همگانی در راستای حفظ سرمایه اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر سرمایه اجتماعی خوبی در سطح کشور وجود دارد.
وی به حضور سرمایه اجتماعی ایران در انتخابات سال جاری اشاره کرد و گفت: حضور مشتاقانه افراد در صف انتخابات بیانگر سرمایه اجتماعی قوی در این کشور است و هر مشکلی را با این سرمایه اجتماعی می توان رفع کرد.
استاندار لرستان تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید اجازه داد که سرمایه اجتماعی کشور در معرض تهدید قرار گیرد و هرگونه عامل تهدید کننده این سرمایه را به طور جدی باید پیگیری و آسیب شناسی کرد.
وی با اشاره به اینکه طرح کاهش معضل طلاق از تیرماه امسال به دستگاه های اجرایی مربوطه ابلاغ خواهد شد،گفت : این موضوع نیازمند مطالعه و کار کارشناسی می باشد.
بازوند اظهار کرد: در حال حاضر لرستان در بحث طلاق نسبت به سطح کشور در وضعیت مناسب تری قرار دارد و در راستای بهبود شرایط کنونی نیز باید دستگاه های مربوطه و دانشگاهیان آسیب شناسی و راهکار های علمی و تخصصی ارائه دهند.
وی ادامه داد : حاشیه نشینی براثر نبود برنامه ریزی توسط مدیران شهری صورت می گیرد و این معضل باید با برنامه علمی و مطالعه در راستای توانمند سازی مردم این محلات مورد توجه قرار گیرد.
استاندار لرستان با بیان اینکه حضور شهروندان در رفع این مشکل قابل توجه است،گفت: در حال حضار 127 هزار ملک در شهرستان خرم آباد وجود دارد که تنها صاحبان 9 هزار مورد عوارض پرداخت می کنند.

** سه هزار و 638 طلاق در لرستان ثبت شده است
معاون پیشگری بهزیستی لرستان نیز گفت: در سال گذشته سه هزار و 638 طلاق در استان ثبت شده است که نسبت به سال 94 با سه هزار و 531 مورد رشد 2.4 درصدی را نشان می دهد.
ابتسام داشی افزود: طلاق ثبت شده در شهرستان های بروجرد، کوهدشت، نورآباد و دورود بیشترین رشد را سال گذشته در سطح استان داشته است.
وی بیان کرد: در سال های 93،94 و 95 کاهش ازدواج های ثبت شده در سطح استان رخ داده است.
به گفته وی بیشترین علل طلاق در سطح استان اعتیاد، اختلالات روانشناختی، خیانت، بیکاری و عدم تسلط بر مهارت های زندگی می باشد.
وی بیان کرد : در حال حاضر لرستان در رتبه 13 کشور در راستای ثبت مضل طلاق قرار دارد و به ازای هر 6 ازدواج یک طلاق در سطح استان ثبت می شود.

** به ازای هر یک هزار نفر جمعیت 2 مورد طلاق در لرستان به ثبت رسیده است
مدیرکل ثبت احوال لرستان نیز گفت: درسال گذشته در لرستان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت 2 طلاق به ثبت رسیده است.
مصطفی امانی پور افزود: میانگین سن طلاق مردان در استان 34.6 و میانگین سن طلاق در زنان 29.4 است و 53 درصد طلاق ها زندگی مشترک زیر پنج سال بوده است.

**37 محله حاشیه نشین در لرستان وجود دارد
رئیس اداره عمران و بهسازی مسکن اداره کل راه و شهرسازی لرستان نیز در این جلسه گفت: 37محله در پنج شهر بزرگ استان به عنوان مناطق حاشیه نشین با 21 درصد جمعیت شهری شناسایی شده است.
برزو بردی نشین افزود :هشت درصد مساحت شهری استان در سکونتگاه های غیر رسمی و 2 هزار هکتار بافت های ناکارآمد در سطح استان با 35 درصد جمعیت شهری وجود دارد.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.