کرم رضا پیردایه روزچهارشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: این طرح از دی ماه سال گذشته آغاز شد و تا کنون در بین کودکان پنج تا 6سال مهدهای کودک بروجرد در 12 پایگاه اجرا شده است.
وی اظهارکرد: این تعداد کودک مشکوک از بین 410کودک سنجش شده دراجرای طرح غربالگری اضطراب، درمان مبتلایان به بیماری نیزشروع شده است.
رئیس اداره بهزیستی بروجرد اضافه کرد:هم اکنون کاردرمان این کودکان مشکوک به اضطراب توسط روانپزشک و روانشناسان تحت پوشش این مرکز به صورت مرحله ای آغازشده طول دوره درمان هشت هفته بوده و براساس فرآیند درمانی افزوده می شود.
پیردایه بیان کرد:عوامل مختلفی دراضطراب های کودکان نقش داشته که جدایی آنها از والدین وحضوردرمهدکودک ها اختلافات خانوادگی و ترس ازجمله عوامل ایجاد این مهم درکودکان است.
وی ادامه داد: دراجرای این طرح 35 سوال در پرسش نامه طرح شده و خانواده با توجه به رفتارهای کودکان به سوالات پاسخ داده و سپس براساس نمره در نظر گرفته غربال شدند.
رئیس اداره بهزیستی بروجرد یادآور شد:عدم تشخیص اضطراب درکودکان منجربه انجام ندادن مطلوب فعالیت های درسی، رفتارهای اجتماعی، ترس مرضی و اختلال اضطرابی می شود.
پیردایه افزود: هدف ازاجرای این طرح شناسایی زود هنگام اضطراب کودکی، ارجاع به موقع جهت مداخلات تخصصی و افزایش آگاهی والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان است.
وی گفت: سال گذشته این طرح برروی 400 کودک در 12 پایگاه مهد کودک بروجرد اجرا شد که از این تعداد 150 کودک مشکل اضطراب داشته و 50 کودک مورد درمان قرار گرفتند و بقیه برای درمان این بیماری مراجعه نکردند.
6052/7273 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.