رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر در حاشیه آیین بهره برداری از این سینما به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت سینما از دیرباز یکی از شاخص ها و دغدغه های فرهنگی و مطالبات مردم به ویژه جوانان این شهرستان بود.
غلامرضا محمودی افزود: متاسفانه به دلیل نیاز به ورود بخش خصوصی در زمینه احداث سینما و ناتوانی دولت و دستگاه ها در تاسیس آن تاکنون این خلا فرهنگی در شهرستان وجود داشت.
وی تصریح کرد: بر این اساس سال های گذشته مذاکراتی با سرمایه گذاران مختلف انجام شد اما به دلیل به صرفه نبودن حتی در صورت 50 درصد بلاعوض و 50 درصد تسهیلات بانکی هم کسی حاضر به تقبل سرمایه گذاری نشد.
وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ظرفیت آمفی تئاتر جهت استفاده به عنوان سالن سینما آن را معرفی و از طریق نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی مذاکرات و مکاتباتی در این زمینه انجام شد.
محمودی افزود: این پیگیری ها منجر به صدور دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تجهیز سالن آمفی تئاتر به امکانات سینمایی شد و در این راستا با انعقاد قرار داد 700 میلیون ریال اعتبار به نصب تجهیزات این سینما اختصاص یافت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد پلدخترگفت: تجهیزات مدرن و به روز دیجیتال این سینما در سالن آمفی تئاتر ارشاد با زیر بنای 400 متر مربع و ظرفیت 300 نفر نصب شده است.
در این مراسم نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان حضور داشتند.
شهرستان پلدختر با بیش از 80هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/6060
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.