علی رستمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نشستی که با وزیر ارتباطات درباره مصوبات سفر اخیر وی به شهرستان های سلسله و دلفان و پیگیری زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی مورد نیاز این شهرستان ها صورت گرفت، پیشنهاد شد برای تکمیل پوشش همراه روستاها و شهرستان های دلفان و سلسله با راه اندازی 20 سایت تلفن همراه با اعتبار هر سایت پنج میلیارد ریال توسط اپراتورهای همراه اول، ایرانسل برای این شهرستان ها اقدام شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه پوشش اینترنتی روستاهای با جمعیت بالای 500 نفر نیز هنوز به طور کامل اجرایی نشده، درخواست شد نسبت به اجرایی شدن این مصوبه پیگیری های لازم انجام شود.
نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست مشکلات 2 شهرستان سلسله و دلفان به صورت مکتوب تقدیم وزیر ارتباطات شد چرا که ایشان از اعضای اصلی دولت بوده و از نزدیک مشکلات این شهرستان ها را دیده اند و می توانند به رئیس جمهوری و هیات دولت این مشکلات را ابلاغ کنند.
وی گفت: خوشبختانه وزیر ارتباطات با بیان اینکه رئیس جمهوری و هیات دولت به مردم لرستان افتخار می کنند گفت که در مورد مشکلات شهرستان های سلسله و دلفان برای ارائه به دولت و دستور رفع محرومیت از این شهرستان ها تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت و برای حل تمامی مشکلات مخابراتی این شهرستان ها قول مساعد داد.
رستمیان عنوان کرد: در نشست با مدیرعامل بانک ملت، محرومیت های شهرستان های دلفان و سلسله عنوان و از وی درخواست تخصیص اعتبار برای اشتغال و تولید و همچنین تخصیص اعتبارات ویژه برای وام های قرض الحسنه به شهروندان دلفان و سلسله شد که خوشبختانه مقرر شد دستور لازم را برای رفع این مشکلات به مسئولان مربوطه ابلاغ نمایند.
وی گفت: نشستی با مدیرعامل پست بانک ایران نیز انجام شد که در این نشست ضمن تشریح مسائل و مشکلات استان لرستان و وضعیت حوزه انتخابیه دلفان و سلسله، با توجه به اینکه این شهرستان ها به عنوان قطب دامپروری و حبوبات استان و کشور می باشند و از لحاظ کشاورزی و دامپروری (دام سبک و سنگین) به عنوان یکی از استعداد های بالقوه کشور محسوب می شوند خواسته شد از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای این امور، سرمایه گذاری بیشتری انجام شود و سهم اعتبارات این حوزه افزایش یابند.
وی گفت: امیدواریم با توجه به مسائل و مشکلات مهمی که در این نشست ها مطرح شد، شهرستان های سلسله و دلفان در سال جاری شاهد اجرایی و برطرف شدن مشکلات و مسائل مطرح شده باشند.
شهرستان های سلسله و دلفان جزو شهرستان های کم برخوردار کشور محسوب می شوند و وزیر ارتباطات نیز در سال گذشته در بازدیدی که از این شهرستان ها داشتند بخشی از مسائل و مشکلات این شهرستان ها را در حوزه ارتباطاتی و مخابراتی برطرف کرده اند.
7265/3022
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.