هادی سپهوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اختصاص هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سلسله به کشت نخود، اظهار کرد: روش مبارزه بیولوژیک از طریق رها سازی زنبور براکون در سطح مزارع نخود برای مبارزه بر علیه آفت هلیوتیس(کرم پیله خوار نخود) انجام می شود.
وی با اشاره به 2 مرحله ای بودن عملیات مبارزه بیولوژیک، افزود: در حال حاضر مبارزه در سطح 450 هکتار از مزارع نخود انجام شده است و تا 20 خرداد سالجاری این عملیات ادامه خواهد داشت.
مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به انجام عملیات مبارزه با علف های هرز در سطح 18 هزار و 900 هکتار از مزارع غلات شهرستان، عنوان کرد: همچنین 5 هزار و 900 هکتار مبارزه با سن مادر و 2 هزار و 50 هکتار نیز مبارزه با سن پوره در سطح اراضی کشاورزی شهرستان انجام شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته عملیات مبارزه با سن پوره در سطح شهرستان انجام نشده بود، افزود: امسال برای اولین بار با انجام فعالیت های ترویجی و برگزاری کلاس های آموزشی و اطلاع رسانی به موقع توانستیم انجام مبارزه با سن پوره را در میان کشاورزان شهرستان ترویج دهیم.
سپهوند با اشاره به سطح زیر کشت گندم و جو در شهرستان سلسله، خاطرنشان کرد: پنج هزار و 200 هکتار گندم آبی، 10 هزار هکتار گندم دیم و سه هزار و 700 هکتار جو در سطح شهرستان سلسله کاشت شده است.
وی افزود: پیش بینی می شود که حدود 28 هزار تن گندم و حدود 9 هزار تن جو در شهرستان سلسله برداشت شود.
شهرستان سلسله دارای 12هزار هکتار اراضی آبی و 25 هزار هکتار اراضی دیم و 4 هزار هکتار باغ است.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.