به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی کشور که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه صدور انقلاب اسلامی وابسته به صدور پیام قرآن است افزود: تحریف قرآن و حدف آیات روشنگرانه و بیدار کننده قران و یا اقداماتی همچون قران سوزی در برخی کشورهای غربی با نام دموکراسی و آزادی ، توهین به مقدسات است و یا نشر کتاب هایی همچون آیات شیطانی سلمان رشدی همه با پشتوانه مالی استکبار جهانی انجام می شود.
امام جمعه خرم آباد اظهار کرد: استکبار جهانی با تمام حمایت های مالی خود بدنبال قرآن هراسی و قرآن سوزی در دنیاست که در چنین شرایطی مسئولیت ما بسیار سنگین است.
آیت الله میرعمادی گفت: اهانت به قران ، اهانت به خداوند و تمام مقدسات مسلمان است زیرا قرآن کتاب آسمانی برای بشریت است و مختص به جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی با بیان اینکه در کشور فعالیت های قرآنی موفقی به برکت نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است تاکید کرد: از جمله این موفقیت ها شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی در کشور است که در آن باید با پرهیز از موازی کاری اثر بخشی فعالیت های قرآنی را بیشتر کرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: فعالیت های قرآنی مطابق سند چشم انداز شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرانی در لرستان در سه سرفصل تعلیم و تلاوت، تدبر و تفکر و تبیین و تفسیر قرآن دنبال می شود.
امام جمعه خرم آباد همچنین افزود: سند چشم انداز قرآنی باید مبتنی بر قرآن باشد و در این مسیر مراکز علمی ودانشگاهی ، آموزش و پرورش و حوزه باید تدبر در قرآن داشته باشند و در همین راستا باید گسترش پژوهش های قرآنی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه قرآن باید منشا تمام فعالیت های علمی و عملی باشد گفت: انقلاب، بیداری اسلامی، سلامت جامعه، اتحاد جامعه و انسجام جامعه همه در سایه قرآن رخ می دهد که در این راستا باید مهارت آموزی تفسیر قرآن داشته باشیم.
آیت الله میرعمادی با بیا اینکه در لرستان شاهد رشد کمی و کیفی فعالیت های قرآنی بوده ایم گفت: موسسات قرآنی فراوانی در این چند سال ایجاد شده اند و موفقیت های خوبی در زمینه تربیت قاریان و تربیت حافظان قرآن در سطح ملی وبین اللملی در لرستان صورت گرفته است.
امام جمعه خرم آباد در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت مساله تبیین و تفسیر قرآن کریم گفت: پیامبر به عنوان اولین مفسر قرآن وظیفه تبیین و نفسیر قرآن را بر عهده داشت و مسئولیت داشت تا با تبیین قرآن، حقایق قرآن را برای مردم روشن و آشکار کند و در تفسیر نیز مسئولیت داشت تا به رفع ابهام از قرآن برای مردم بپردازد.
وی با بیان اینکه تدبر و تفکر در قرآن یکی دیگر از وظایف ما در برابر قرآن است گفت: بسیاری از مشکلات امروز جوامع ناشی از ظاهر بینی قرآن ، توجه به ظاهر آیات و نادیده گرفتن تبیین و تفسیر قرآن است.
سومین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی کشور با حضور نمایندگانی از سراسر کشور امروز به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در خرم آباد برگزار شد.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.