سرهنگ علی احمد فیض الهی روز چهارشنبه دریادواره آزاد سازی خرمشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ضمن تبریک این روز بزرگ و پیروزی ارزشمند افزود: اگر فتح خرمشهر نبود آمریکا قبل از حمله به عراق و افغانستان به بهانه 11 سپتامبر به ایران حمله می کرد.
وی با اشاره به اینکه اگررشادت های ملت ایران نبود داعش را قبل از عراق و سوریه به ایران می فرستادند اظهارکرد: فتح خرمشهرقدرت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید تا هیچ گاه فکرتجاوز به این کشور را در سرنپرورانند.
وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به وضعیت خاص کشور و نوپایی انقلاب، استکبار به سرکردگی آمریکا که منافعشان در منطقه به خطرافتاده بود جنگ تحمیلی را به بهانه های واهی به مردم ما تحمیل کردند.
فرمانده گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه بروجرد بیان کرد: ایجاد بحران ها و مشکلات مختلف در داخل کشور، گروهک ها، معاندین، سلطنت طلب ها، کومله، دموکرات با همکاری آمریکا و استکبار بیکار ننشستند و با ایجاد جنگ و آشوب قصد داشتند که انقلاب اسلامی را به چالش بکشند.
فیض الهی تصریح کرد: برخی کشورهای مرتجع عرب با فرصت طلبی ازاین وضعیت سوء استفاده کرده و با تحریک صدام تهاجم گسترده‌ای را به مرزهای کشور ما آغاز کردند تا با فسخ یک جانبه قرارداد الجزایر و تصاحب اروندرود، خود را قدرت بلامنازع منطقه کنند.
فرمانده گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه بروجرد افزود: البته قبل از آن نیز آمریکا وکشورهای استکباری با اقداماتی نظیر حمله به طبس، توطئه ها خود برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی آغازکرده بودند.
وی ادامه داد: با آغاز جنگ تحمیلی توسط صدام این توطئه ها شکل جدی تری به خود گرفت و با توجه به نبود آمادگی جنگی ایران، نیروهای بعثی بسیاری از شهرها و نقاط مرزی ایران در غرب کشور مثل خرمشهر، سرپل ذهاب، قصرشیرین، مهران، دهلران، سوسنگرد را تصرف کرده و با بمباران شهرهای ما به عمق کشورمان حمله ورشدند.
سرهنگ فیض اللهی تاکید کرد: استکبار به سرکردگی آمریکا به دنبال تجزیه بخشی از کشور به منظور قطع دست ایران از منابع استراتژیک آبی و نفتی بودند و بدین منظور تجزیه خوزستان را در دستور کارشان قرار داده بودند.
این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود:خرمشهر از نظر استراتژیک بسیار با ارزش بود چرا که کلید جنگ فتح خرمشهربود و باید آزاد می شد.
وی اضافه کرد: فتح خرمشهر با توجه به تجهیزات مستقر شده توسط رژیم بعث عراق از منظر بسیاری از کارشناسان غربی غیرممکن شده بود وبسیاری از نیروهای داخلی نیز امید چندانی به آزادسازی خرمشهر نداشتند.
سرهنگ فیض اللهی گفت: با یاری خداوند و رشادت های رزمندگان اسلام، خرمشهر آزاد شد و فتح آن بازتاب بسیار مهم و ارزشمندی در جهان پیدا کرد.
وی اضافه کرد: وقوع این مهم معادلات سیاسی ونظامی دشمن را به هم ریخت و سرنوشت جنگ را نیز تغییر داده و دشمنان را به فکر مذاکره و پایان دادن به جنگ انداخت.
فرمانده گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه گفت: دشمن آن رشادت ها و ایثارگری های دوران دفاع مقدس را فراموش نکرده و جان فشانی ها و دلاوری های این ملت را به خاطر دارد و براین اساس جرأت تعرض به این کشور را ندارد.
وی تصریح کرد: نگرانی دیگر استکبار گسترش انقلاب اسلامی به خارج از مرزها بود که ساقط کردن برخی از رژیم های فاسد منطقه، نتیجه صدور انقلاب به خارج از مرزها بود.
این رزمنده و ایثارگر مدافع حرم، یادآور شد:‌ گروهک های تکفیری به منظور ایجاد اختلاف بین مسلمانان سازماندهی شده‌اند وطبق فرموده مقام معظم رهبری اگر ما امروز در سوریه و عراق با داعش و تکفیری‌ها نجنگیم باید در عمق خاک کشور با آنان نبرد کنیم.
وی سپس با ذکر خاطراتی از نبرد با تکفیری های داعش در سوریه، پیروزهای بزرگ و استراتژیک این کشور را نتیجه دلاوریهای مدافعین حرم و فرزندان این مرز و بوم عنوان کرد و افزود: مسئولیت عرصه جنگِ سخت با ما نظامیان است ولی شما دانشگاهیان نیز باید درعرصه جنگِ نرم هوشیار باشید و پاسدار ارزشهای اسلام و انقلاب باشید.
یادواره آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی و تجلیل از ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس سوم خرداد ماه همزمان با مراسم پرفیض زیارت عاشورا در مسجد بقیه الله العظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که جمعی از مسئولین سپاه ناحیه بروجرد، هیات رئیسه، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد حضور داشتند پس از مراسم زیارت عاشورا، کلیپی از عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر پخش و بخشی از پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت فتح خرمشهر قرائت شد.
7273/6052 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.