آیت الله سید احمد میرعمادی در نماز جمعه این هفته خرم آباد در محل مصلی الغدیر این شهر افزود: رای مردم در جمهوری اسلامی ایران از ارزش، اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: خنثی شدن توطئه دشمنان و برقراری امنیت در سراسر کشور در نتیجه حضور مردم در صحنه های مختلف حاصل شده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه به طور میانگین هر سال یک انتخابات در ایران برگزار می شود، افزود: مردم در انتخابات امروز حضور فوق تصوری داشتند و از همان ساعات اولیه در صحنه حاضر شدند.

وی حضور حداکثری مردم را مهمترین امر در انتخابات دانست و اظهار کرد: همه مردم باید با شرکت در این جشن بزرگ و حماسه ملی و عمومی حاضر شوند و صف های طولانی باعث خستگی و سستی آنها در این مسیر نشود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این کشور و این نظام متعلق به همه ملت است، افزود: حتی یک رای در سرنوشت کشور تاثیر دارد و می تواند قدرت و امنیت ایران اسلامی را بالا ببرد.

وی با اشاره به اهمیت نظم و انضباط اجتماعی در برگزاری انتخابات گفت: مردم با داشتن درک سیاسی و بینش بالای دینی در دوران تبلیغات انتخاباتی ضمن ایجاد فضایی مملو از شور و نشاط در شرایطی همراه با آرامش و امنیت تبلیغات خود را انجام دادند.

وی افزود: در جریان برگزاری انتخابات این فضای آرام در سراسر کشور حاکم است و مردم در کمال آرامش و انضباط اجتماعی پای صندوق های رای حاضر می شوند.

وی با تاکید بر حفظ آرامش و نظم اجتماعی بعد از اعلام نتایج گفت: بعد از اعلام نتایج لازم است رقابت ها به رفاقت و دوستی تبدیل شود و همه باید به نتیجه قانونی انتخابات تسلیم شوند و به آن تمکین کنند.

آیت الله میرعمادی افزود: اگر نظم و انضباط اجتماعی و آرامش بعد از انتخابات حفظ شود، انتخابات مایه عظمت، افتخار و اقتدار نظام خواهد بود در غیر اینصورت موجب تضعیف و آسیب به نظام می شود.

وی تاکید کرد: مهم است که بعد از اعلام نتایج قانونی انتخابات انضباط اجتماعی، آرامش و امنیت در جامعه حفظ شود و همه بدانند در انتخابات نظام اسلامی، بازنده وجود ندارد و تمام ملت ایران پیروز هستند.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی همه براساس تکلیف عمل می کنند و مردم، نامزدها و طرفداران آنها همه در راستای انجام تکلیف و به قصد قربت وارد این عرصه می شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: این انتخابات هر 2 سال یک بار تکرار و تجربه می شود اما آنچه مهم است آبروی نظام است که این انتخابات باید باعث آبروی نظام باشد.

وی افزود: از فرصت باقی مانده استفاده شود و آنهایی که هنوز موفق به رای دادن نشده اند پای صندوق های رای حاضر شوند.

خطیب جمعه خرم آباد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به اول خرداد ماه و سالروز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی از سوی آمریکا اشاره و اظهار کرد: امروز بیش از 37 سال از تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران می گذرد اما ایران اسلامی با تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های درونی، هوشیاری رهبری و تبعیت مردم، تحریم اقتصادی دشمن را بی اثرکرده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی تحریم های دشمنان انقلاب را ناکارآمد می کند، افزود: با تکیه بر توانایی های خود و با تکیه بر اقتصاد داخلی به طور قطع این تحریم ها و تهدیدها هرگز اثر نمی کنند.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس گفت: آزادی خرمشهر یکی از معجزاتی است که تنها با امدادهای الهی و حماسه ملی و مردمی محقق شد.

امام جمعه خرم آباد فتح خرمشهر را یک رویداد تاریخی پر افتخار برای ملت ایران دانست و افزود: این روز برای ملت ایران، رزمندگان، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران مایه افتخار و سربلندی است؛ اگر امدادهای الهی نبود با آن همه موانع و تجهیزات سنگین دشمن فتح خرمشهر امکان پذیر نبود.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز مقاومت مردم دزفول در چهارم خرداد گفت: 176 موشک و بیش از 2 هزار و 500 گلوله به این شهر اصابت شد اما مردم تسلیم نشدند و در چنین شرایطی روحیه مقاومت و استقامت خود را حفظ کردند.

وی افزود: در سایه همین روحیه مقاومت، ایمان و استقامت لطف خداوند شامل حال ما شده تا امروز انقلاب در دنیا به عظمت و بزرگی شناخته شود و ایران به عنوان یک کشور امن و قدرتمند در دنیا شناخته شده است.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 652683
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.