به گزارش خبرنگار ایرنا علی اکبر سیاری روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران خرم آباد افزود: دولت تدبیر و امید به حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی در سطح کشور توجه ویژه کرده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای 10 میلیون و 300 هزار نفر سیستم و برنامه ریزی طراحی شده است و همه افراد ایرانی از هر گروه سنی برنامه خدمات دارند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این اقدامات از روستاها، حاشیه شهرها و شهرهای کوچک آغاز شده است، افزود: برای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه سلامت و برای هر 30 تا 50 هزار نفر یک مرکز جامع خدمات سلامت ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها بیشتر است، اظهار کرد: در حال حاضر 10 میلیون و 300 هزار نفر حاشیه نشین در سطح کشور وجود دارد و رفع مشکلات این مناطق نیازمند حضور دستگاه های مربوطه است.
سیاری افزود: اطلاعات 62 میلیون نفر در سامانه سیب ثبت شده و 27 میلیون نفر نیز از این سامانه خدمت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بیماری وبا در سال های گذشته در سطح کشور وجود داشت، گفت: در حال حاضر این بیماری بعد از 40 سال در کشور ریشه کن شده است.
وی از سال 82 تا 92 کمبود ویتامین D در بانوان ایرانی 90 درصد بود که در این دولت برای نخستین بار این ویتامین به صورت رایگان بین دانش آموزان و سالمندان توزیع شده است.
سیاری اظهار کرد : 35 میلیون خدمت سلامت دهان و دندان برای هفت میلیون دانش آموز در 62 هزار مدرسه ارائه شده است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت،درمان و آموزشیک با اشاره به دستاوردهای طرح تحول سلامت درحوزه بهداشت گفت: در این راستا 15 برنامه و 10 طرح پشتیبان وجود دارد که در برنامه نخست برای 28 میلیون نفر جمعیت روستایی،عشایری و شهرهای دارای جمعیت زیر 20 هزار نفر اعتبارات هشت برابر شد.
وی افزود:هم اکنون به ازای هرچهار هزار نفر روستایی یک پزشک وجود دارد.
به گفته وی در طرح سفیر سلامت 20 میلیون ایرانی سفیر سلامت خواهند شد که تاکنون یک میلیون 200 هزار سفیر سلامت دانش آموزی و 250 هزار سفیر سلامت دانشجویی تربیت شده است.
امروز علاوه بر آغاز عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت لرستان ، عملیات ساخت 234 طرح بهداشتی درمانی با اعتبار یکهزار و 600 میلیاردریال در این استان آغاز شد.
7274/3020
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده:احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.