به گزارش خبرنگار ایرنا علی اکبر سیاری روز چهارشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت لرستان افزود: در حال حاضر پنج هزار و 700 مرکز بهداشتی درمانی با وسعت 2 میلیون مترمربع و با اعتبار 40 هزار میلیارد ریال در دست احداث است که با مشارکت مردم ، خیرین و بخشی از اعتبارات دولتی ساخته می شوند.
وی اضافه کرد:در این مدت 20 هزار مرکز بهداشتی درمانی در کشور با اعتبار یکهزار میلیاردریال تعمیر و تجهیزشده است.
به گفته وی در حوزه بهداشت و درمان در طول دولت تدبیر و امید به اندازه 30 سال گذشته سرمایه گذاری و فعالیت شده است و این اقدامات از روستاها آغازشد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: اعتبارات برنامه پزشک خانواده روستایی از سه هزار میلیارد ریال در دولت فبلی به 24هزار میلیارد ریال رسیده و تعداد پزشکان در روستاها نیز از 2 هزار و 400 تن به شش هزار و 800 پزشک رسیده است.
سیاری بیان کرد: اعتبارات حوزه عمرانی وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید 35 برابر شده به طوری که از سال 82 تا 92 کل اعتبارات حوزه عمرانی بهداشت 2 هزار میلیارد ریال بوده در حالی که در این دوره 10 هزار میلیارد ریال در راستای تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و 20 هزار میلیارد ریال جهت احداث هزینه شده است.
سیاری ادامه داد: در حوزه درمان درمدت 90 سال 80 هزارتخت ساخته شده و در این دولت 27 هزار تخت در مدت سه سال ساخته شده است.
به گزارش ایرنا امروز علاوه بر آغاز عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت لرستان ، عملیات ساخت 234 طرح بهداشتی درمانی با اعتبار یکهزار و 600 میلیاردریال در این استان آغاز شد.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.