به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: بخچال سازی لرستان از جمله طرح های مهمی است که باید در سال 96 تعیین تکلیف شود.
وی با اشاره به احیا و تعیین تکلیف واحدهای تولیدی بزرگی همچون مجتمع کشت و صنعت و پارسیلون اظهار کرد: قطعا کارخانه یخچال سازی لرستان نیز با توجه به شرایط خوبی که دارد از این قابلیت برخوردار بوده و باید احیا و راه اندازی شود.
بازوند اظهار کرد: یخچال سازی یکی از ظرفیت های خوب لرستان در تولید و اشتغال استان است که باید مشکلات این کارخانه ظرف یک هفته در کارگروهی مورد بررسی قرار گیرد.
محمدرضا صفی خانی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه این جلسه گفت: در جلسه ستاد تسهیل مقرر شد تا با حضور نمایندگانی از صنعت و معدن ، سرمایه گذار و بانک ، مشکل بخچال سازی مورد بررسی قرار گیرد و با از سرگیری خط تولید این واحد تولیدی بتوان بخشی از مشکلات مرتبط با اشتغال را با کمک این واحد تولیدی مرتفع ساخت.
وی با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد تسهیل نباید به حال خود رها شوند اظهار کرد: در سال جاری ستاد تسهیل ، رویکردی جدی به موضوع تولید و اشتغال خواهد داشت و از بانک های عامل و دستگاه های اجرایی تقاضا دارد که با تعامل بیشتری به واحدهای صنعتی توجه کنند تا این واحدها احیا و روی پا قرار گیرند.
صفی خانی گفت: در ستاد تسهیل واحدهای تولیدی که به نحوی در خصوص پرداخت وام خود به بانک های عامل با مشکل مواجه شده اند با حضور نماینده بانک مورد بررسی قرار می گیرند با این نگاه که بتوان مشکل واحد تولیدی را مرتفع ساخت و چرخه تولید آن را احیا کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید طی چند سال گذشته با وام های خوبی که به بخش صنعت تزریق کرده توانسته است عملکرد مطلوبی در رونق تولید و احیای واحدهای تولیدی راکد یا نیمه فعال داشته باشد.
صفی خانی با تاکید بر اهمیت حفظ اشتغال در واحدهای صنعتی گفت: باید بتوان سرمایه در گردش واحدهای صنعتی را حفظ کرد تا میزان اشتغال به کارگرفته شده دراین واحدها هم حفظ شود.
وی با تاکید بر تعیین تکلیف واحدهای تولیدی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی افزود: 140 واحد تولیدی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان شناسایی شده که در سال جاری باید با تامین منابع مورد نیاز تعیین تکلیف شوند.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.