به گزارش ایرنا اسواتو پلاک چامبا روز پنجشنبه در دیدار با استاندار لرستان در استانداری افزود: دولت جمهوری چک با توجه به ظرفیت هایی که در استان لرستان وجود دارد برای ایجاد همکاری و انعقاد تفاهم نامه های اقتصادی و تجاری با مسئولان استان لرستان آماده است.
استاندار لرستان نیز در این دیدار با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان در این استان گفت: مهمترین ظرفیت های استان لرستان در حوزه های کشاورزی، معدن و گردشگری می باشند.
هوشنگ بازوند بر لزوم همکاری با کشور جمهوری چک در زمینه های مختلف تاکید کرد و افزود: لرستان به واسطه داشتن جاذبه های بسیار زیاد تفریحی، تاریخی و طبیعی، پایتخت ژئوتوریسم ایران است.
وی اظهار کرد: فاصله کم لرستان تا تهران، موقعیت جغرافیایی این استان و قابلیت های موجود در آن فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است.
استاندار لرستان افزود: خوشبختانه پس از برجام روابط خوبی با سایر کشورها داشته ایم و این مهم زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی را در استان لرستان فراهم کرده است.
وی گفت: این آمادگی وجود دارد تا علاوه بر جذب سرمایه گذار از کشور جمهوری چک، زمینه خرید تکنولوژی و تجهیزات مورد نیاز صنعت استان لرستان را از این کشور فراهم کنیم.
این دیدار در ادامه رایزنی های استاندار لرستان به منظور جذب سرمایه گذار خارجی و توسعه اقتصادی استان انجام شد.
سفیر جمهوری چک روز پنجشنبه برای دیدار با فعالان اقتصادی لرستان به این استان سفر کرده بود.
3022
انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.